ozzysky

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Det drar ihop sig.......

Av siv - 19 december 2010 19:55

bara 5 dagar kvar till jul nu.

  

   

Jag stressar inte så mycket över julen, men man vill ju ändå ha lite fint hemma med tomtar och pynt. Vi har iaf klätt granen i helgen, kokat knäck och gjutit nya ljus av gammalt stearin, blandat till den hemmagjorda baileysen OCH provsmakat den, mmmm god var den, som vanligt.

  

  

  

Det har även inhandlats lite småsaker som ska in under granen mot slutet av veckan. Har ju naturligtvis inhandlat en del godis som ska slås in till de fyrbenta också, men med tjuvar i huset med luktsinnet på topp, så hamnar nog inte det under granen förrän precis när tomten knackar på dörren skulle jag tro ;-) 

Här kommer ett foto av ovan nämnde. Synd att det var så urdåligt ljus, hade kunnat bli ett bra foto annars, tror jag.  


 
 
Ingen bild

Helena & Mårris

19 december 2010 20:55

Åååå, vad fint du har gjort! Och baileysen ser onekligen god ut :-)
Och Ozzy!! Vad fin han är!Och vilken päls han har fått! Fast det är väl inte så konstigt med tanke på hur kallt ni har haft det...
Om det inte blir några fler inlägg innan jul så passar vi på att önska er en RIKTIGT GOD JUL!!

 
Ingen bild

Helena & Mårris

19 december 2010 23:04

skicka över bilden på Ozzy till mej så ska jag se om jag kan göra nåt åt den!

 
Tanja

Tanja

20 december 2010 10:54

Vilken julstämning, själv har jag inte gjort ett dugg. Jag orkar bara inte. Snart ska jag ge mig iväg och fixa de sista julklapparna och det blir med den sista orken i kroppen. Det är så roligt att se alla som pyntar och står i så jag kan njuta av det på avstånd. Tack.
Åhhh, Ozzy ser underbar ut. Man kan se var han kommer ifrån (O-kullen)
Kram och God jul

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Siv

20 december 2010 20:08

Jo men lite jul vill vi ju ha inne också. ute behöver man inte anstränga sig så mycket mer än att sätta upp lite belysningar( och hjälpa tomten till mjölkbryggan, förstås) tack vare all härlig vit snö som vi nu fått. Även om den kom med många - grader.......
En riktigt god jul på er också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards