ozzysky

Alla inlägg under september 2011

Av siv - 22 september 2011 19:55

Det här känns ju helt jä--a hopplöst! När man äntligen är ledig och kan ut och träna lite då är det inte ETT ENDA JÄVLA DUN som är där vi är.   Man blir så less och arg! Dom är som bortblåsta fåglarna :-( Får försöka hitta lite mark där nån vet att dom finns, tills på söndag!

T R Å Å Å Å Å K..........................      



Av siv - 9 september 2011 15:22

 

Av siv - 5 september 2011 21:03

Kom lite foton igen, så här kommer dom, från både äldre o nyare händelser. Och eftersom det gick som det gjorde i helgen, så lägger jag ju glatt ut bilder från Svenstavik igen   

     

och här är några bilder från Stora blåsjön, där Anette o Bonnie var på fågelträning

    Och här är det fina priset dom erövrade! Jättefin. Ärligt talat så har jag sett den där nånstans och faktiskt funderat på att köpa den som present till nån tror jag, fast det blev aldrig av, skulle gärna ha en själv också :-)   Å visst ja, Bonnie har ju varit på en utställning till i Matfors, inoff tror jag, och tog med sig en massa rosetter hem: BIR m HP och BIG2, irländaren som vann över Bonnie blev BIS3 så det är väl godkänt, GRATTIS!    

Av siv - 3 september 2011 15:11

gör det väl ändå.....

Har varit på inoff utställning ÖHBK i Sveg idag, och det hade ju kunnat gå bättre :-) Men jag är iaf nöjd med vissa delar av kritiken , som vi tidigare fått sämre på. Domare var Fredrik Norgren, och han kom tydligen själv från jakt, så jag antar att han kan lite om dessa hundar, jo var in o kollade skk's sida och han dömer gordon även officiellt. Det blev inget HP, och ska jag vara ärlig så vet jag inte alls vad vi fick för det stod inte på kritiken, fick väl brått därifrån när vi ändå inte skulle in igen ;-)

Här är iaf kritiken:

Tandförluster 3st (äh, dom hoppas vi kommer då) Vackert mask prop huvud med bra nosparti o ögon, Bra överlinje outv förbröst, Grund bröstkorg, brant överarm, Tillr vinklar bak, bra ben o tassar, ej i bästa päls. Lätta eff rörelser. Mkt bra temperament o arblust.

Pälsen ja, den visste jag ju, han ser ut som en tråd för tillfället, har fällt + att jag fick trimma en hel del bak efter jakthelgen ...:-( men det växer väl ut igen hoppas jag. Sen kan man ju undra om det är för att jag springer lite snabbare i ringen som han fått bättre på sina rörelser ;-)

Han tyckte Ozzy hade ett vackert huvud, men att han var lite outvecklad. Men det kommer väl. Tänk så olika kritik man kan få , men som sagt, jag är glad ändå över flera saker i kritiken!!!

Nu säger vi lycka till och hoppas det går bättre för Mårris o Helena imorgon!!!

Nu blir det duschen innan den årliga tjejmiddagen hos Pia!

Av siv - 1 september 2011 14:04

                                   

Ovido - Quiz & Flashcards