ozzysky

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Svenstavik int utställning

Av siv - 8 augusti 2010 19:44

Ja, det blev en kort dag, men trots allt mycket trevlig med sällskap av syster Bonnie, Anette och Mikaela (?) hoppas det blev rätt namn nu :)

Ozzy fick gå in i ringen först och tävla med en hane som var nästan två månader äldre, och blev placerad tvåa......av två ;) Domare Eva Jönsson önskade mera längd och mera bröstkorg, ja vi får ta och växa på oss lite!

Kritiken:

6-månaders hanvalp, Bra prop i huvudet. Välans öron. Välplac tantecken. Bröst i utveckling. Normalt vinkl. Bra färg & päls. 

Men syster Bonnie blev BIM-valp, jättekul, STORT GRATTIS till er !!!!

Det var hur kul som helst att få träffas, och fast de var kopplade så hann de med lite bus också, hade varit roligt att släppa lös dom lite, men ....då kanske vi inte hade blivit så populära på området ;)

Ja foton.......................man kan ju bara hoppas att man fick till det lite bättre i ringen än det som syns på fotona, vet inte om det är kameran eller om det är fotograferna som  hade en dålig dag   . Men här kommer några iaf.

  Ha ha Ozzy ser ju ut som en mini, måste vara konstigt vinklat......... 


    Här är det Bonnie som visas   Och här kommer Ozzy springades     Snyggingar, Ozzy närmat kameran   Ozzy i rött, Bonnie i svart, här ser iaf killen lite större ut :-)       Bonnie BIM valp ! !   

Näää nu måste jag ut och se om jag kan få till ett bätttre foto på Ozzy ....

Tack för  trevligt sällskap, det var jätteroligt att träffa er, Anette !  

 
 
Helena

Helena

8 augusti 2010 21:02

Va? Fick han inget HP? Vilken snål domare...:-P Det var iallafall jättekul att få se bilder på både Bonnie och Ozzy! Och ett stort grattis till Bonnies BIM! Jag börjar bli lite orolig för Mårris... Jag tyckte han var så himla stor nu när jag inte sett honom på några dagar ;-)!! Men Bonnie såg ju också rätt rejäl ut...;-)Om inte ni är korta dvs...;-)
Han fick ju fin kritik iallafall! Och de sa väl inget om det ljusa i "byxorna"?

http://www.jaquilines.se

 
Ingen bild

Siv

8 augusti 2010 22:13

Jamen fy vilken snål domare ;-)
Jag hoppas att Anette fick bättre bilder och skickar, så kanske jag kan byta ut en del, mina blev så dåliga......Jo, Bonnie var en stor och fin tjej, men jag tror bilderna ljuger lite, så stor skillnad tyckte jag ju inte att det var i verkligheten, det är ju lite snett fotograferat från Bonnies håll. Och nej, inget om de ljusa kortbrallorna ;) Och det syns ......

 
Tanja

Tanja

8 augusti 2010 23:34

Jag måste säga grattis ändå, även om det inte blev BIR eller BIM för er del. Grattis till Anette iallafall. Snyggt jobbat. Men visst fick han en slät 1:a? Du skrev inte det men jag förmodar det. Att inte dela ut ett HP till Ozzy är kriminellt. Kan jag få namn och adress till domaren så ska jag klå upp henne :-)
Bättre lycka nästa gång.
Kram på er båda

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

siv

9 augusti 2010 10:09

Vad jag förstår från min kompis som är uppfödare och något mer insatt i den här världen än vad jag är, så har dom gjort om reglerna och delar inte ut 1:a, 2:a el 3:dje priser i valpklassen, utan dom blir bara placerade........Så det tar vi ju som att det var en slät 1:a iaf ;)) Och sen berättade Anette att hon hade tänkt ställa i sundsvall, men där skulle de inte ens ha valpklass med..:(

 
Ingen bild

Anette

9 augusti 2010 10:30

Hej igen Siv, tack för trevligt sällskap på utställningen. Jag tror också att kameravinkeln ljuger lite. Så stor skillnad är det inte mellan dom. Bonnie är lite kraftigare men höjden på dom är väl ungefär lika. Absolut orättvist att inte snygga Ozzy blev 1:a. Vet inte om vi fick bättre bilder men ska gå igenom dom så fort som möjligt så skickar vi dom.
Kram från Anette o Bonnie

 
Ingen bild

siv

9 augusti 2010 11:08

Jag skickade precis iväg foton till dig nu!Ja vad roligt om vi hade fått möta varandra :-D....Men nu tog ju Bonnie hem BIM'et och skapade lite rättvisa iaf !!!
Och tack igen för sällskapet :)

 
Ingen bild

Kristina

15 augusti 2010 00:11

Vilka härliga bilder, kul att få se syskonen på bild när avstådet är så långt!!
Hälsningar från "lill" Svea och matte

 
Ingen bild

siv

15 augusti 2010 13:13

Ja tyvärr är det ju stora avstånd, därför var/är det ju extra roligt att man har chansen att träffa på Bonnie ibland, vi har ju bara ca 20 mil emellan, så det är inte så farligt ;) Å det blir säkert nån utställning vi kommer träffas på åxå :)
Siv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards