ozzysky

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Hemma igen

Av siv - 4 augusti 2010 14:55

Har varit på en liten semestertripp till kolmården och mysiga Söderköping.  Vi hade tur med vädret och klarade oss från regnet, det kom precis när vi skulle ta ner förtältet, så det var bara att hänga upp på tork hemma :-( Vi har sett mycket fina/roliga djur, men delfinerna slår ju det mesta :) Vilka djur! Vi gick på delfinshowen båda dagarna :D Nästan det roligaste var att vi fick se en igelkott på campingen där vi bodde, vi är ju inte så vana vid igelkottar här i härjedalen.....Hade även besök i förtältet en natt när jag var uppe i mörkret och jag råkade sparka på den, stackarn. Fick lite fobi vad som mer skulle kunna ta sig in förutom söta igelkottar.....:-O

Lite bilder från kolmården

     

Hundarna fick stanna hemma, eller hos mormor o morfar, där  man kan gissa att de blev bortskämda...........Ozzy hade iaf börjat tugga på en tapet, ovanför sängen, vilket betyder att man får vara i sängen ;)

Men som sagt han äter ju på allt, igår kväll var han väldigt intresserad och strök omkring under bordet ute, det kan väl inte va nån skit där, tänkte jag......men han följde med in igen iaf...så skulle jag kolla vart han tog vägen, jo han låg på sin bädd och bredvid sig hade han en ......råtta !!! Lämningar efter katten som tack o lov var död ! Man kan nog inte vara säker på vad som kommer in i huset heller, med hjälp av busen Ozzy.


Så här söt blev han en kväll när jag skulle vara snäll och piffa till kvällsmaten med lite överbliven vaniljvisp :D 

 


Nej åter till semestertvätten och fotosortering , inte roligaste görat !  

 
 
Tanja

Tanja

4 augusti 2010 20:29

Välkomna hem igen. Visst är det för jäkla trevligt på Kolmården. Det är många år sen nu jag var där men jag minns det som igår. Min stora favorit var Flip (delfin) som nu tyvärr har lämnat denna jord :-(
Ozzy kan verkligen kleta ner sig. Man ser direkt vem han är bror till :-)
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

siv

4 augusti 2010 22:27

Tack, ja det var mycket trevliga dagar på kolmården, men plånboken skrek AJ ;-(
Om vi nu ska vara riktigt ärliga här, så var det jag som missbedömde och slängde sleven med visp i huvet på Ozzy.......:-O

 
Helena

Helena

8 augusti 2010 14:50

Det är idag vi ska hålla tummarna va?! Lycka till!!

http://www.jaquilines.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards