ozzysky

Alla inlägg den 15 september 2012

Av siv - 15 september 2012 18:06

Japp, så var det dags för den närliggande utställningen i Sveg Östra Härjedalens Brukshundklubb anordnar. Det har ju gått sådär på de två off som vi var på tidigare i vår/sommar men den här brukar vi ändå åka på, får se hur det blir fortsättningsvis.........

Men iaf idag kändes det mycket bättre att ställa, mitt självförtroende var bättre och det ger i sin tur en säkrare hund, tyckte det funkade helt ok, domaren var trevlig och hälsade o tog i hand direkt från början. Men direkt började han gräva i munnen på Ozzy så då förstod man att nu är det kört även i år på den här utställningen :-/ Minus 5 (FEM !!!) tänder slutade det på :-( Å så trist, ja så jag vill inte ge nåt HP idag , sa han, Eh nähä nä det hade man nästan gissat vid det laget . Han frågade också om jag ställt på nån off nån gång och om dom hade sagt nåt då och hur det hade gått, jo en gång tror jag dom har påpekat om tänderna, och så sa jag ju att vi även fått R-cacib ;-)

Ja men förutom det där med tänderna då, så var väl kritiken ok tycker jag:

Mask välformat huvud bra parallellitet bra öron ögonen önskas ngt mörkare ? Bra hals o rygg ngt brant kors brant överarm utmärkt vinklad bak ngt vida bakbenrörelser ( ha ha ha det är där "kalven på grönbete kommer in) rör sig väl från sidan, bra päls o färg

Domare Bo Wiberg, så nu vet vi att vi inte ska dömas av dig nåt mer :-)))

Om vi ska låta nån överhuvudtaget döma Ozzy nåt mer, känns nu som att vi lägger det här på hyllan, liksom ingen mening med att åka 40 mil på en utställning när man vet att det fattas en hel del tänder.

Men vi hade en trevlig dag ändå, trevliga människor o fina hundar och vädret, ja lite kallt från början, sen tittade solen fram.

Men som sagt, vi struntar i det här nu tror jag.

                   

Ovido - Quiz & Flashcards