ozzysky

Alla inlägg den 30 mars 2012

Av siv - 30 mars 2012 18:19

Ja, men annars så händer det inte så mycket här :-) Det blåser och blåser och blåser, jag blir så trött......och snart har väl all snö försvunnit åxå, SKIT! Det ger mig ångest , jag vill ha mer vårvinter och med sol o skare och en massa ripor osv osv

    

Zettertjärns Eir "Sky" har fyllt 5 år, och det glömde jag bort, skäms :-/

Sen saknar jag ju en liten fjällrapport, Anette :-) Hur gick det för er där uppe i fjällen, skötte sig Bonnie

eller letade hon fortfarande lämlar ;-D

Vi har ett gapskjul/slogbod uppe vid stugan där vi sitter på dagarna i solen och även på kvällarna o eldar och tar en öl och bara mår bra. På dagarna får vi ofta besök av den här orädda fågeln, som nyfiket kommer o vill ha en liten matbit, Lavskrikan. Den är så himla rolig, sitter uppe i en björk och kikar och kuttrar o kvittrar, sen dyker den ner på snön och tar sig en lite brödbit som vi slängt ut! Hundarna försöker åxå sno åt sig nån bit, smyger runt lite och till slut så är man där, fast man vet att man inte får :-))

Ja vi drar nog upp i helgen igen och checkar av lite före till påsk, och ser till fåglarna lite :-)

       

  

  

Skapa flashcards