ozzysky

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av siv - 5 mars 2012 09:03

 


Kan inte låta bli att göra ett inlägg med en massa bilder igen :-)

Nu har vi sportlov här och vi har lite ledigt och har varit úpp  till stugan en sväng. Vilken start på lovet vi fick, hann inte ens upp till stugan så sekunderar Ozzy Sky som står. Perfekt ! En situation till på vägen upp med två ripor i luften som ingen riktigt hänger med på ;-)

 Ett underbart vårväder får vi på lördagen, är ut och letar fågel, hoppfulla efter gårdagen, men tyvärr, nu har dom försvunnit igen.

På söndagen åkte vi med några andra på en liten tur för lite skoteråkning och madrassåkning :-) 

Strålande sol även idag, men det blåste lite kallt. När vi skulle hemåt valde vi en annan väg, med tanken att vi skulle släppa hundarna igen, och det var ett bra val!!!!

Jag körde ikapp Mats som hade hundarna i pulkan :-) och sa att här kan väl börja släppa, sagt och gjort, hundarna hoppar ur pulkan, springer 15m och STÅR ! Båda två! På direkten!

Jag ser ripan, som tyvärr lättar snabbt, innan jag får upp min kamera :-/

Vi får tre tillfällen till, Ozzy sekunderar igen, otroligt häftigt att se, Sky står, Ozzy står, Sky tar några steg, Ozzy tar några steg osv .....

Vid det sista tillfället sekunderar inte Ozzy , utan går förbi och "stjäl"ståndet, men han står så fint, jag hinner med att gå fram till honom kanske 50 meter, ser aldrig fågeln men kör fram honom till slut och de flyger, Ozzy får jag snabbt stopp på, men då drar den gamla räven Sky efter :-) Honom hade jag ingen koll på alls........

Ozzys första riktiga stånd, vad lycklig man blir, det går liksom inte att beskriva känslan man får........ 

Kan bara säga att vi är nöjda med dagens träning, då vi fått kanske runt 20 ripor i luften, och tillfällen som gett resultat, det är ju det jag säger, får hunden bara fågel i näsan tillräckligt mycket så ger det resultat till slut.

Och det här är ju den roligaste biten, enligt mig då, när allt börjar funka, det är som en trisslott, plötsligt händer det (fast det där med trisslotten, det kommer nog aldrig att inträffa ;-/ )

Nu jobbar vi ett par dagar, så drar vi antagligen upp igen imorgon kväll, och så hoppas vi på att   fåglarna visar upp sig även då, och solen vill vi förstås ha sällskap åxå !

 

ozzy :-))))

     

Sky

  


 

Trött blir man efter allt springande !

 Kvällstur  :-)

     


vädret i Lillhärdal idag

Väder Lillhärdal

Presentation


Lite allt möjligt men mest om mina hundar

Senaste inläggen

Bloggar

Hund

Lite Blandat

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards