ozzysky

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

HEJ MITT VINTERLAND

Av siv - 27 november 2011 20:40

 

 

Men ÄNTLIGEN har vi fått snö, vitt o fint ute precis lagom till första advent :-)

Jag måste ju erkänna att jag har blandade åsikter om det här med snö, vägarna fick gärna vara snöfria för mig året runt (gärna vilt-fria åxå för den delen :-), men nog vill man ha lite vitt ute när det börjar närma sig julen, eller ....!? Jo det vill man.

Jag har visserligen jobbat hela helgen, så nån speciell advents känsla har man väl ändå inte haft, men som  sagt, det känns inte så dumt med lite vit o fin snö på marken nu efter denna långa gröna höst (vilket åxå har sina fördelar)

Vem vet, snart kan man kanske ta fram skidorna och sparken. Men den kanske försvinner lika fort igen, ja ja det visar sig, passar på att njuta av det vita så länge iaf :-)

Hoppas ni alla haft en härlig 1:a advent med pyssel och julskyltningar och tomtar och en massa annat :-)

 

 
 
Ingen bild

Helena

27 november 2011 21:11

MEN HERREGUD!!! Har ni fått SÅ mycket!!!??? FY vad fuskigt!!!! Hoppas det ligger kvar nu då, och så kan du väl skicka ner lite till småland också...

 
Ingen bild

Siv

27 november 2011 22:06

Igår var det grönt, idag vitt :-) Det är väl en deci kanske, får hålla tummarna på att det ligger kvar, och inte töar, fryser på , snöar och töar........osv. Nu blev det plötsligt lite julstämning, härligt !!! Hoppas ni får lite åxå till jul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards