ozzysky

Alla inlägg den 17 november 2011

Av siv - 17 november 2011 17:29

Man kom ju in i en liten svacka när det brevet från SKK damp ner i lådan kan jag ju säga, men nu känns det som om det värsta har lagt sig och man har pratat och läst lite, och det känns ju faktiskt som om det finns ett helt normalt hundliv även för dessa hundar, känns bra tycker jag.

Först tänkte jag totalt skita i att ens försöka träna nån apport, men näeee , kan  väl vara roligt att testa ändå kanske. Så idag har jag varit och börjat träna lite  med två andra tjejer. Den ena har en gordon tik som hon haft problem att lära apportering, och den andra tjejen ska vägleda oss :-) Känns ju super att bara vara två elever med en lärare ;-) Så vi får väl se hur det går, ska träna lite här hemma och sen får vi se om vi får till fler träffar så det stämmar för oss alla, men det hoppas jag. Man blir lite mer peppad att träna till nåt om man är fler som träffas, och sen är det just det där att hon som ska hjälpa oss faktiskt har fågelhundar själv och vet en massa. Så nu ska vi ta oss i kragen och träna lite, om än på hobbynivå.

Härliga hösthälsningar till er alla ute i vårt avlånga land, från ett fortfarande snöfritt härjedalen, helt otroligt!!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards