ozzysky

Alla inlägg den 9 november 2011

Av siv - 9 november 2011 21:17

Såg bilen ut så här:

 

Av siv - 9 november 2011 08:18

Var till Östersund igår och skjutsade mina föräldrar, för pappa skulle upp på sjukhuset, ja vi har ca 20 mil till närmaste sörre sjukhus, tyvärr, men vi är ju vana! Tyckte det passade bra också så kunde man passa på att shoppa lite julklappar, så har man några klara :-) Vi var klara för hemresa i riktigt hyfsad tid tyckte jag, runt halv fem ungefär, så vi drog iväg hemöver, då hade det redan börjat skymma. Efter ungefär en halvtimma, när jag tittar upp, ser jag bara nåt i diket och fattar inte vad det är först, men jag skriker tydligen älg iaf, sen smäller det......Älgstackar'n hamnar på rutan, som krossas, men som tur är INTE i mitt knä, utan på vägen. Vi klarade oss alla utan skador, det är mest glas splitter som man hittar i hårbotten och väskor mm.......Den stackars älgen fick dom däremot avliva :-(((

Vi hade köpt nya akvariefiskar också, men även dom hade klarat sig , trots att dom måste blivit rätt bra omskakade :-)

Ett stort fång rosor till alla trafikanter som stannade och brydde sig och frågade om vi  behövde hjälp, och till de som bodde där och bjöd in oss på kaffe medans vi väntade på hyrbil! Folk bryr sig , det känns skönt.

Nu följer väl en hel del snack med försäkringsbolag och dylikt, mindre roligt.


 


Ett betydligt roligare inslag från gårdagen är detta, även på Clas Ohlson kan man hitta fina saker, tycker jag iaf!!!

   

Ovido - Quiz & Flashcards