ozzysky

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Inte så mycket att rapportera, men

Av siv - 3 september 2011 15:11

gör det väl ändå.....

Har varit på inoff utställning ÖHBK i Sveg idag, och det hade ju kunnat gå bättre :-) Men jag är iaf nöjd med vissa delar av kritiken , som vi tidigare fått sämre på. Domare var Fredrik Norgren, och han kom tydligen själv från jakt, så jag antar att han kan lite om dessa hundar, jo var in o kollade skk's sida och han dömer gordon även officiellt. Det blev inget HP, och ska jag vara ärlig så vet jag inte alls vad vi fick för det stod inte på kritiken, fick väl brått därifrån när vi ändå inte skulle in igen ;-)

Här är iaf kritiken:

Tandförluster 3st (äh, dom hoppas vi kommer då) Vackert mask prop huvud med bra nosparti o ögon, Bra överlinje outv förbröst, Grund bröstkorg, brant överarm, Tillr vinklar bak, bra ben o tassar, ej i bästa päls. Lätta eff rörelser. Mkt bra temperament o arblust.

Pälsen ja, den visste jag ju, han ser ut som en tråd för tillfället, har fällt + att jag fick trimma en hel del bak efter jakthelgen ...:-( men det växer väl ut igen hoppas jag. Sen kan man ju undra om det är för att jag springer lite snabbare i ringen som han fått bättre på sina rörelser ;-)

Han tyckte Ozzy hade ett vackert huvud, men att han var lite outvecklad. Men det kommer väl. Tänk så olika kritik man kan få , men som sagt, jag är glad ändå över flera saker i kritiken!!!

Nu säger vi lycka till och hoppas det går bättre för Mårris o Helena imorgon!!!

Nu blir det duschen innan den årliga tjejmiddagen hos Pia!

 
 
Ingen bild

siv

3 september 2011 15:54

Och när jag studerar vidare så ser jag att det är säkert nån eller flera som kan hålla med om att han kan rasen ;-))

 
Tanja

Tanja

3 september 2011 18:16

Lite trist att det inte gick bättre men ändå ingen usel kritik. Du har rätt, Fredrik kan rasen och själv tycker jag väldigt mycket om honom. Kan vara för att han har satt Dogge som BIS 2 för inte så länge sedan och Bosse fick på samma utställning lysande kritik och blev 2:a bästa hane. Jag har ställt för honom innan dess med och det har gått bra alla gånger.
Hoppas att han såg fel på det där med tänderna. 3 st???? Tiden är nog förbi att dom ska kunna komma upp men man ska aldrig ge upp hoppet. Kolla med Helena ang det för jag tror att hon har samma problem.

Kram och ge inte upp hoppet om din snygge kille. Han är en snygg hund och kommer att bli ännu snyggare. Lite sen i utvecklingen precis som Bosse. Man kan inte ha sån tur som Helena som får en fullt utvecklad snygging innan hunden ens har fyllt 1 år :-)

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Anette o Bonnie

4 september 2011 16:38

Ozzy är en snygging som säkert kommer at växa ikapp sig. Bonnie fick bra kritik i söndags på sin utställning men den dommaren tyckte också att hon har lite päls. Jag tror den kommer med tiden. Dom är bara sena i växten. kram

 
Ingen bild

Siv

4 september 2011 17:06

Inte ger vi upp, inte !!!!Ozzy fick ju ck o R-cacib för en månad sen, ha ha det lever vi länge på.Och är ju en av alla snygga i O-kullen! Men det som är lite roligt är ju att det brukar ju vara lättare att få bra på en inoff än tvärtom :-D Meeeeen som sagt, jag ser ju själv att han fällt ur en massa....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards