ozzysky

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Jaktprov

Av siv - 31 augusti 2011 21:31

Nu blir jag lite avis, ser precis att en kullbror till O-syskonen , Vidjoels Omar Shariff, kommer att starta UKL jaktprov i Bruksvallarna om några veckor, vi får säga lycka till! Ja tänk om man vågade...................................

 
 
Ingen bild

Helena

31 augusti 2011 22:28

Men kör på SIV!!!!!Det fixar ni!!

 
Ingen bild

Siv

1 september 2011 08:39

Men jag vet inte, det vore kul bara att se hur det funkar....Å vad jag önskar att man hade lite mer jävlar anama i sig ibland :-)

 
Ingen bild

Anette o Bonnie

1 september 2011 18:02

Har också varit sugen att anmäla oss till jaktprov men vet inte om vi klarar det. Men det skulle vara kul även om vi inte blir godkända. Man får ju se hur det går till för det har jag ingen aning om. Men jag tror att apporteringen är borttagen för unghundar.

 
Ingen bild

siv

1 september 2011 19:24

Apportering är inte med i unghundsklass, och just därför skulle man ha gått INNAN dom blir två år, om man ska ;-) I unghundsklass tittar dom mer på hundens kvalite'er och potentialer, än dressyren, dom skjuter inte heller över hundarna i den klassen, tror jag. Om detta nu stämmer då, som jag försökt läsa mig till.
Hur går det med bloggen föresten, väntar på adressen nu ;-)

 
Ingen bild

siv

1 september 2011 19:28

http://www.sgsk.se/omprov.html

 
Ingen bild

Helena

1 september 2011 19:40

Om JAG och MAMMA vågade så vågar väl ni?!! Kom igen!! Snart är det ju för sent, i öppenklass är det ju andra bullar ;-)

 
Ingen bild

Siv

1 september 2011 20:39

Jamen exakt, det blir andra bullar i öppen klass, men kan du skicka lite av det där j..... anamat som ni hade då? Har du gått jaktprov? När var hur :-)

 
Ingen bild

Helena

1 september 2011 21:28

På Öland med Malte ;-) i unghundsklass :-) Jag skickar iväg ett mail istället ;-)

 
Ingen bild

siv

2 september 2011 19:25

väntar.....

 
Ingen bild

Anette o Bonnie

2 september 2011 22:12

Siv, ska vi anmäla oss till jaktprovet? Törs du så törs jag. Du har ju mer fjällerfarenhet.

 
Ingen bild

Anette o Bonnie

2 september 2011 22:15

Har kollat nu. Ramundberget har anmälan tom. 19 september. Vad säger du? Ska vi tordas?

 
Ingen bild

siv

2 september 2011 22:40

Oh jeeeeesus, Anette, you make me nervous :-D
jag har det datumet på en post-it på datorns skrivbord..........men alltså, måste ju få till lite mer träningstid i skogen.....sen ska jag tvinga ägaren att gå på provet isf ;-) maila mig ditt telnr så kan vi prata ...

 
Ingen bild

Helena

3 september 2011 05:03

Så där ska det låta brudar!!!!! Kom igen!!!!

 
Ingen bild

Margareta

6 september 2011 19:19

Hej Råkade hamna på er blogg då jag sökte snygga nummerlappshållare till Gordonshop. Jag hoppas ni anmäler er till jaktprovet. Har 2 Jakt- Gordon men är värdelös på jakt, MEN har sett erfarna uppfödare starta med sina unghundar som tom gått ut bland publiken istället för att söka, så tro inte alla är "perfekta". Håller tummarna för att ni startar och att det bra :))) Hls Margareta

 
Ingen bild

Margareta

6 september 2011 19:20

att det går bra....skulle det förstås vara :))

 
Ingen bild

Siv

6 september 2011 21:16

Oj, hamnar man på min blogg om man söker på nummerlappshållare, ha ha ha ja där ser man, jo jag hade visst en bild på en sån tidigare.
Jag antar då att du är den ansvariga för gordonshopen ?! Ja här tänks det för fullt kan jag lova, men jag tackar för mer "pep-talk", och tar absolut till mig det du skriver om erfarna förare ;-) Funderar lite till......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards