ozzysky

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Passar vidare en härlig fjällrapport fr syrran Bonnie

Av siv - 24 augusti 2011 22:01

Och måste nog även lägga till ett grattis där, då dom tom erövrat ett pris!!!

En blivand jägare :-)

Här kommer Anettes rapport:

kom precis hem från fjällen. Både matte och hund helt slut. Åtminstone matte för Bonnie vill leka. Det har varit jättejobbigt men kul. 10-11 timmar varje dag i fjällen. Vi har gått flera mil men inte så mycket fågel. Vi var 2 grupper med 14 hundar i den andra gruppen och 17 i min grupp. Det var 2 pointrar, 2 worsteht och resten settrar. Dom flesta var redan jakthundar men några var unghundar. Sämsta dagen hade min grupp 7 fåglar medans den andra gruppen som alltid gick på ett annat fjällområde hade 137 fåglar. Orättvist. Andra dagar hade vi mellan 17-40 fåglar. I går hade Bonnie blivit en riktig fågelhund och hittade 11 ripor. Jippi. Hon var så duktig. Vi hade ett litet annat problem eftersom det var ganska lite fågel. Lämlar. Överallt. Vi hade inte behövt ta med någon hundmat. Dom åt och jagade lämlar då dom inte fann fågel. Bonnie apporterade snyggt en lämmel till mig. La den framför mina fötter och såg stolt ut. Vilken syn. Ledarna/tränarna utsåg en hund i varje grupp som den som avancerat och lärt sig bäst av alla och som fick en fin ljusstake med ripor på. Det blev Bonnie i vår grupp. Jättekul. Hon utvecklades verkligen jättefint och var väldigt följsam. Jag blev jätteglad för första dagen stog hon mest och tittade på mig och undrade om hon skulle plocka så mycket lämmen hon hann med, men snabbt fattade hon att det var dom med vingar hon skulle hitta. kram från Anette och Bonnie

 

 
 
Ingen bild

Siv

24 augusti 2011 22:59

Grattis igen till priset, kan vi inte få en bild på det ?! Och jag skulle vilja se massor av härliga fjällbilder från fjällträningen! Jag hoppas lämlarna håller sig borta från oss i helgen, det lär räcka med en massa pipare runt bäckarna och hedarna :-) Det distraherar liksom inte hundarna alls ;-)))

 
Ingen bild

Helena

25 augusti 2011 05:28

Underbart att läsa!!!!! GRATTIS Anette och Bonnie!!!!!

 
Ingen bild

Anette

25 augusti 2011 12:34

Hej igen. Priset bestog av en handsmidd väggljusstake med ripor på. Jättefin. Jag ska sätta den på väggen vid Bonnies bädd så hon påminns om vad det är hon ska jaga :)

 
Ingen bild

Anette

25 augusti 2011 12:35

Jag ska ta ett foto med ljusstaken och Bonnie och skicka dig så snart jag hinner.

 
Tanja

Tanja

25 augusti 2011 15:10

Helt fantastiskt. Ett stort grattis Anette och Bonnie. Ser fram emot fler foto här hos Siv då vissa inte har egen blogg :-) (något att tänka på eller hur ;-) )

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Anette

26 augusti 2011 13:28

Hej Tanja, min dotter Michaela har påbörjat en blogg till Bonnie så jag skickar adressen lilte senare. Kram, Anette

 
Ingen bild

siv

26 augusti 2011 13:46

Å det låter bra, Anette:-)Där vill vi sen se alla bilder ifrån fjällträningen :-) Och

 
Ingen bild

siv

26 augusti 2011 13:48

Å det låter bra, Anette:-)Där vill vi sen se alla bilder ifrån fjällträningen :-) Och mycket mer skulle jag skriva :-)

 
Tanja

Tanja

28 augusti 2011 02:36

Jag väntar med glädje, det går att tjata alltså. Jag har ju varit på hugget ett bra tag nu :-)

http://www.kezodouglas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

vädret i Lillhärdal idag

Väder Lillhärdal

Presentation


Lite allt möjligt men mest om mina hundar

Senaste inläggen

Bloggar

Hund

Lite Blandat

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards