ozzysky

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Smalenets Roxy

Av siv - 21 augusti 2011 21:46

På torsdag är det den 25 Augusti, rip premiär! Och här kommer några bilder på killen som lärde mig det jag kan om ripjakt, och han var en klippa på det, något trög i avancen, men annars kunde man lita på att det fanns fågel om han tog stånd. Min första gordon, född 1993, som jag hämtade i Norge, Fredrikstad tror jag, nedanför Oslo. En fin liten kille som tyvärr knappt nådde upp till minimihöjd för hanar, och därför inte placerade sig på utställning. Men han var bäst ändå     Roxy!

(Friserad och fin som ni ser ;-)))

       

 
 
Tanja

Tanja

22 augusti 2011 17:09

:-) Här har vi verkligen en välfriserad kille. Jag som älskar päls :-)

Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

siv

22 augusti 2011 17:30

Ha ha ha, jag som aldrig tyckte att han hade så mycket päls förrän jag tittar på fotona :-) Förutom när vi varit i skogen och man kom hem och det tog en vecka innan man fått bort allt skräp då förstås :-)

 
Tanja

Tanja

22 augusti 2011 22:05

Själv vet jag att min Kezo har mycket päls men Dogge har inte så mycket som jag skulle önska men precis som du så retar man sig till vansinne när dom kommer in från skogen. Då är man glad att man har en sån som Bosse, typ vänta ska jag blåsa bort det lövet som lagt sig på din rygg :-)

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Helena

22 augusti 2011 22:28

Han ser inte så liten ut på bilden! Och den där pälsen hade jag med glädje frissat till lite ;-)

 
Ingen bild

siv

23 augusti 2011 08:55

Nej, men det är kanske pälsen som gör att han inte ser så liten ut här, men det tog bra länge innan han växte på sig o pälsade till sig. Kan tro att du gärna satt saxen i den där pälsen ;-) jag med faktiskt så här i efterhand ;-)

 
Ingen bild

siv

23 augusti 2011 10:07

Tanja, men det konstiga är att även om de har lite päls, så sitter det som berg ändå vissa saker, som till exempel spånet från hundkojan !!!! Man behöver ju inte ut i skogen för att skräpa ner sig :-(

 
Tanja

Tanja

23 augusti 2011 14:58

Jag har inte hittat andra bra anledningar till lång päls mer än att det är vackert. Plocka loss skogsskit, gräva efter getingar :-( , Pälsen tovar sig mm. Just nu sitter jag och jobbar med Kezos päls. Han ska ju på utställning om 1 mån. Det gäller att börja i tid om jag ska bli klar :-) Just nu är det bara genomborstningen :-)

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

siv

23 augusti 2011 19:36

Kezo, det var han med pälsen det, ja då kanske det är bäst att börja i tid :-) Å fy för att leta getingar i den :-(
Ska Bosse också på utställning eller är det bara Kezo??? Jag tänker och tänker och tänker igen så det knakar OM jag ska anmäla till en utställning till i höst.....hmmmmmmm jaaa vi får se...!

 
Ingen bild

pia

24 augusti 2011 18:37

Det var väl bara Mozart som frisserade honom

 
Tanja

Tanja

24 augusti 2011 22:02

Bosse och Dogge ska på en till veckan innan Kezos comeback. Det blir nog den sista för året. Kezo kommer jag att åka ensam med för att han ska få all uppmärksamhet. Han har lite problem med att kliva över det där plastbandet. Han vill inte stå på 4 ben utan det ena frambenet åker upp :-( Men om han är själv och jag har fullt med lever i fickan så ska jag nog få hunden att använda även det 4:e benet :-)

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Siv

24 augusti 2011 22:10

Ok Tanja, det blir spännande här framöver med lite ringrapporter då :-)
Pia, jaaaa det var ju bara Mozart som friserade Roxy, och han tog ju bara öronen, den lilla latmasken.....títtar man på fotona nu, så tycker man ju gott han kunde ha tagit lite mer när han ändå höll på ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards