ozzysky

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av siv - 7 augusti 2011 19:08

Plötsligt händer det !!!! Tänk att man skulle få uppleva tilldelning av rosetter på en officiell utställning, efter 18 år. Första gången EVER !!!! Jag är nöjd!

Skk's internationella utställning i Svenstavik, vi hade en kvinnlig norsk domare som hette Irene Krogstad, som gav följande kritik:

Kraf mask hane av utm typ, rastypiskt huv, god hals o ö-linje, gott bröstkorg för åldern, kunde haft mer vink i överarm, välvink bak med goda lår. God underlinje, goda tassar, god päls mkt god tanfärg rör mkt gott från sidan ! Det hon därutöver hade att anmärka på var att han inte stog bra med frambenen,  men det sa hon direkt att jag inte skulle vara orolig att det skulle inverka på dagens resultat, för hon hade redan sett att han rörde sig bra !! :-) Vi tävlade mot en hane till i unghundsklass, som vi vann över, och sedan mot en som gick i championklass, så där blev vi tvåa.

Excellent , 1 kkl, ck, 2 bhkl, reserv-CACIB   Sken som en sol (tror jag) när även jag fick en rosett, fast vi bara blev andra bästa hane......Sedan berättades det för mig att jag ju även fick hämta en gratis ck-rosett + betala för en excellent rosett om jag ville. OM jag ville??????Vilken fråga, SÅKLART! :-)

Liten syskonträff hade vi ju där också, Anette o Bonnie hade ju kommit från Sundsvall. Fina Bonnie som inte tyckte det var så roligt med utställning, gick o la sig i buren emellanåt :-) Men lite syskonmys blev det iaf . Bonnie var nog inte riktigt säker på vad den där domaren ville, men domaren var lugn och försiktig, så det gick bra, och hon fick känna på henne . Däremot så ville inte Bonnie göra matte till viljes och visa upp sig från sin bästa sida idag, så hon tog några galoppsteg emellanåt ;-) Hon fick excellent med en i övrigt fin kritik som jag inte minns nu.

BIR blev hanen som vann över mig, och BIM blev faktiskt en halvsyster till Sky, Kvannildalens Assjie, grattis! 

Vi pratade lite om att visst skulle det vara roligt att göra en liten utflykt söderut på nån utställning nån gång, där fler av syskonen brukar vara ......? Skulle ju kunna gå att kombinera med nån liten semestertripp på våren/försommaren eller så. Så intresserade kan ju gärna komma med tips på orter och tid på året, så får vi se.............kul skulle det vara iaf !!!

Åsså lite bilder förstås, första bilden, bästa bilden!!!

  Bonnie närmast i bild   Bonnie Vidjoels Oksana Baiul   Ozzy   Mattemys   Bonnie                 Och här kommer en bild, om än inte så bra, på Kvannildalens Assjie, som blev BIM. Hon har samma mamma som Sky!

   

Skapa flashcards