ozzysky

Alla inlägg under juni 2011

Av siv - 9 juni 2011 09:03

Så nu är det väl dags för ett litet inlägg igen. Även om jag inte har så mycket att skriva som det känns.

Har nu varit hemma i två veckor nästan efter Kreta semestern. Vi hade en härlig semester, men kunde ha haft lite mer sol...Varmt o skönt både luft o vatten, en helmulen dag med både åska och jordskalv, men vi har fått o sola bada och ätit o druckit gott så jag tror att alla är nöjda.

När vi kom hem igen, hade vår katt varit borta sen tisdagen, var ute och ropade men ingen katt, träffade grannen som sa att han var där, så på måndag efter jobbet åkte jag dit och hämtade min lilla Vilse,  liten och vinglig och jamande kom han emot mig :-( Jag vet ju att det varit nåt fel, för han har kräkts och så till o från hela våren, först trodde jag det var mask. Hur som, ringde veterinären och fick tid dagen efter, så sambon fick åka dit. Som väntat var det tråkiga besked och han fick somna in direkt, en stor knöl, troligen tumör, i magen. R.I.P

Så nu jagar vi (jag) som en tok efter en liten långhårig kattunge. Vi måste så klart ha en råttjägare här!

Vovvarna hade haft det så bra hos mormor o morfar :-) Årets glada nyhet, Ozzy har kommit över sin rädsla för vatten !!! Han springer glatt i och hämtar pinnen man slänger i, men inte så han behöver simma, då vänder han :-)

Nu ska jag baka klart tårtan till skolavslutningen, bjuder på några bilder från Kreta

         

vädret i Lillhärdal idag

Väder Lillhärdal

Presentation


Lite allt möjligt men mest om mina hundar

Senaste inläggen

Bloggar

Hund

Lite Blandat

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards