ozzysky

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Lite bilder

Av siv - 19 juni 2011 22:24

Äntligen semester! Nu får gärna solen och  värmen komma tillbaka åxå, så vi kan bada och sola lite. Fast hundarna badar ju när vi stannar och pausar på cykelturerna,skönt att även Ozzy kommit över sin värsta vattenrädsla :-) Men när det blir för djupt så vänder han, och står och gnäller för att han inte når pinnen jag slängt i :-) Igår när jag cyklade kändes det riktigt bra, för första gången tyckte jag han hängde med i bra tempo, och travade det mesta av tiden. Annars har han blivit lite trött tycker jag, vet inte om det är sviter efter lunginflammationen, och sen galopperar han gärna för att hänga med.......han har en stil som inte är av denna världen den hunden, som en kalv som släppts ut på grönbete :-D När man cyklar med Sky så travar han i en väldig fart hela tiden och det är i princip bara benen som rör sig, ryggen är som en enda rak linje, han rör sig riktigt snyggt. Och när man håller in honom för att få jämn takt med Ozzy så ser han ut som en som tävlar i gång !!!!! Men det känns skönt iaf att Ozzy verkar vara på gång igen, jag hoppas att det är den där lunginflammationen som påverkat honom tidigare och inte nåt annat.En fråga nu, till er som kan det här, våra hundar är ju nu 16-17 mån, o visst är det så att man välja mllan två olika klasser då, junior el unghund,  när man anmäler till utställning, eller har jag fel? Vilken anmäler ni till? Nu anmälde jag i unghundsklass......

Nu lite bilder.


           

smyger in en liten kisse iaf ;-)  

 
 
Ingen bild

pia jäderberg

20 juni 2011 14:57

Nej du kan inte välja junior är till 18 mån nu sen är det unkl 18-24 månader. Vilka fina bilder du har fått till

 
Ingen bild

siv

20 juni 2011 18:40

Men då måste det ju bli juniorklass då,,,? Och utställningen är d 10 juli, och han blir 18 månader den 27 juli?????
Nu var jag in och läste på skk's anm blankett, där står alternativen: juniorklass 9-18 mån, ungh kl 15-24 mån, öppen klass fr 15 mån....!? Det betyder ju att det är TRE olika alternativ, eller fattar jag ingenting?

 
Ingen bild

Helena

20 juni 2011 21:05

JO, du kan välja! Mårris gick i unghundsklass i Hässleholm, dår var han nästan 16 månader. Det beror på hur utvecklad du tycker att han är! En del kan ju ha en "fulperiod" långbenta skrangliga och då passar ju junior bättre. Håller han ihop bra i kroppen (vilket jag tycker att han verkar göra) så startar du i unghund och då har man ju även chansen att tävla om CACIB:et om man kommer så långt (bästa hanhundsklassen)
Jäkligt snygg är han iallafall:-)

 
Tanja

Tanja

20 juni 2011 21:13

Fina bilder. Dom andra har ju svarat på din fråga så jag struntar i det :-)

Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

siv

20 juni 2011 21:53

Ok, tack , då är det väl bara att hoppas att jag anmält rätt då ;-)

 
fjällripan

fjällripan

20 juni 2011 23:37

Härliga bilder! Snygga hundar och söt kisse :)

http://susannelindsfoto.blogspot.com

 
Ingen bild

Helena

22 juni 2011 22:50

Var ska ni ställa ut någonstans?

 
Ingen bild

Siv

23 juni 2011 08:41

I Alfta, hälsingland. SKK. Det är nära och bra, runt 13-14 mil bara !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Skapa flashcards