ozzysky

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Mofila

Av siv - 1 maj 2011 20:52

Våren har väl anlänt, om väl lite tidigt, och det lär ju komma surt efter. Det har ju faktiskt flugit lite snö i luften idag, inte så mycket, men det har varit lite kyligare luft.

Vi skulle egentligen varit på utställning i Lofsdalen idag, men då jaktproven ställdes in, blev det samma med utställningen. Jag antar att 95% av de som ställer ut, är de som också är uppe på jaktproven, så det faller ju bort en del :-( Vi som trimmat och badat och allt......ja ja så kan det gå.

På vårarna är det vanligt att folket åker ut och spanar efter djur (björn) och vår landskapsblomma mofila  = mosippa), en på sina ställen sällsynt och fridlyst blomma. Jag brukar ha oturen att  åka försent, så det var många år sedan jag såg den nu, men i år hann jag med denna både vackra och fula skapelse. Kameran naturligtvis i högsta hugg:-)

                                     

 
 
fjällripan

fjällripan

1 maj 2011 22:34

Jättefina bilder! Blomman är vacker, den ser så silvrig ut...jag har inte fått se någon tjädertupp på länge, men till veckan ska jag ut på någon tidig tur och spana :)

http://susannelindsfoto.blogspot.com

 
Ingen bild

Anette o Bonnie

9 maj 2011 19:48

Hej, vad synd att det inte blev nåt med utställningen. Jag tänker ställa ut Bonnie i Östersund på fågelhundklubbens utställning. Har inte ni anmält er dit? Vore kul att träffas igen.

 
Ingen bild

siv

10 maj 2011 21:05

Ja, det var synd, vi som var så laddade ;-) Är det den 22 maj, va? Tyvärr, men då är vi på kreta :-)) Men till svenstavik blir det nog antagligen senare i sommar igen, så vi kanske ses där igen ?

 
Ingen bild

Anette o Bonnie

11 maj 2011 18:40

Ja det vore kul. Vet du vilket datum det är?

 
Ingen bild

siv

12 maj 2011 11:34

det är den 7 augusti, finns info på jhkk.se.
Får hålla tummarna för er till nästa helg då :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards