ozzysky

Alla inlägg under mars 2011

Av siv - 13 mars 2011 21:04

Nu har vi haft sportlov och varit uppe i stugan lite till och från, jag iaf, för jag har varit hem o jobbat lite också. Vädret var väl inte helt på vår sida, blåsigt och grått men faktiskt blev det några soliga dar också, som tur var. Allt blir liksom så mycket roligare då, konstigt nog :-)

Vi har åkt skoter och skidor, madrass bakom skotern, bastat, och grillat i gapskjulet (o ska jag vara helt ärlig, så grillade vi faktiskt korv inne en mulen dag ), letat ripor, ätit och druckit gott, spelat lite spel och både tittat och röstat på melodifestivalen :-) Kort o gott så har vi haft ett skönt lov!

Julia o jag passade på att ta en tur till fjället när solen visade sig nu i helgen, det är ju så himla vackert !

Har också varit ute och kollat efter pippi, har hittat några, men de sitter en o en eller två, inga stora kullar tyvärr. Ozzy kommer snart att fatta galoppen tror jag. Imorse var sambon ute och han säger att han stog jättebra då, men han har lite för bråttom, för ivrig och inget tålamod, så han står en stund, sen drar han iväg framåt och stöter upp fågeln.....Kan också sekundera Sky när han ser honom stå, en kort stund, sen drar han förbi och stjäl ståndet och kör upp fågeln........ja ja det kommer väl så småningom som det verkar, bara vi får fortsätta ha lite fågelkontakt, och lite bättre före för hundarna, som det är nu bär det några meter, sen bryter det igenom, Sky har kommit på att det är ju mycket lättsammare att hoppa upp på skotern och åka där :-)))

Så.....hemma igen och bara att ladda tvättmaskinen, och ta reda på allt man måste ha med sig, och som fyller hallen när man packar in från bilen!

Här står dom, Ozzy längst fram förstås, men det var tyvärr ingen fågel denna gång.

    

      

                        

              

  

Av siv - 5 mars 2011 21:21

Till veckan har dom sportlov här, så vi har fixat och grejat lite med mat osv, bakat kärleksmums och matbröd, och lagat tacopaj och sambon fixade lite älgfärsbiffar. Det är så skönt att ha en del färdigt när man är i stugan. Annars så fixar man ju det mesta även på gasolspisen, men om vädret är bra, så spar man ju lite tid och kan vara ute istället :-)

Dessutom kan man ju vara ute och laga maten i murrikka över elden, det är sambons jobb det :-)

 Resten av familjen + hundarna åkte upp idag, i värsta stormen, så då var jag faktiskt inte så avundsjuk. Själv jobbar jag helgen och istället för att sitta här skulla jag egentligen börja packa mina grejer, för jag åker när jag slutat jobba imorgon halv fem. Då är jag ledig till torsdag kl 12, så då hoppas jag att man kan få nån solig o fin dag uppe i fjällen, och gärna lite ripor också. De har hållit till runt stugan i veckan här, så hoppas hoppas att dom finns i närheten nu de här dagarna.

Skidföret ser ju inte så lovande ut för min del, töväder och sen kallt på det, vilket betyder stenhårda spåriga skoterleder.......................

Nä, nu ska jag packa väskan och kolla lite på melodifestivalen, en jobbardag och sen lite ledigt, härligt!!! ops tror visst att melodifestivalen redan slutat :-)

Av siv - 3 mars 2011 12:34

Min Sky är verkligen en riktig pärla där ute i skidspåret eller skoterleden!!! Han drar och springer som bara den.  Han måste verkligen älska att jobba och springa, och vilken tur för mig, så jag slipper oroa mig för att jag tappar nån kalori för mycket ;-)

Nej men alltså, jag blir lika imponerad varje gång vi är ute, han bara kutar på, och verkar gilla det till max, medans jag försöker hålla mig på skidorna bakom. Enda gångerna han stannar upp är när det blir snö mellan trampdynorna (ja just det, jag har ju sytt hundsockar, som ligger i en ficka på ryggsäcken hemma....) och när jag stoppar upp lite. Då käkar man snö och badar runt i snön lite.

Min härliga, duktiga lilla Sky   pärlan 


    

Ovido - Quiz & Flashcards