ozzysky

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Friluftsdag

Av siv - 31 mars 2011 18:52


Idag har jag följt med på skolans friluftsdag till Lofsdalen och avverkat årets slalomtur :-) Ha ha ha ja det blir inte inte att vi åker så mycket slalom, vi som bor i fjällen nästan. Vi har ju vår stuga som vi åker till när vi är lediga, och då blir det skoter, och sen räcker inte dom lediga dagarna till den här årstiden.

Det blev iaf en ok dag, även om solen mest valde att gömma sig bakom molnen, blåsten tittade dock fram och kylde oss lite, men det var ju bara att åka upp värmen igen. Det hade inte dottern några som helst problem med, som åkt slalom typ 4-6 ggr, det var mest störtlopp rätt ner, och jag som var orolig att nån skulle hamna i vägen :-)

Hundarna har varit till veterinären igen, Ozzy lät bra, det fanns lite kvar i ena lungan så det blir en koll till om en vecka. Sky verkar klara sig från lunginflammation än så länge, så det är bara att ta det lungt och behålla täcket på.....De här veterinärbesöken tär lite onödigt på greklandskassan, tycker jag, (kanske får skippa tax-free shoppingen;-) ) men det är ju ändå bra att de kollar ordentligt, så det inte blir nåt mer.

 Lofsdalens skidsystem

bilden är lånad från http://www.fjallhotelletlofsdalen.se/

 
 
Tanja

Tanja

6 april 2011 03:18

Skönt att höra att pojkarna är på bättringsvägen och nästan är helt friska. Detta får mig att tänka på att jag nog måste åka dit med Bosse igen, rabiesspruta och sen har jag ju en del katter som ska bli kallde DET hädanefter. Dyrt jäkla kapitel men ett nödvändigt ont :-)
Kramar

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

siv

6 april 2011 09:31

Vi ska till vet igen imorgon på koll, så jag hoppas vi kan börja röra oss lite mer ute snart. Nu vågar jag bara sätta på dom täcket och ta korta kissrundor :-)
Jaaa man kan nästan döpa om hela kapitlet Veterinär till "dyrt"...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

vädret i Lillhärdal idag

Väder Lillhärdal

Presentation


Lite allt möjligt men mest om mina hundar

Senaste inläggen

Bloggar

Hund

Lite Blandat

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards