ozzysky

Alla inlägg den 30 mars 2011

Av siv - 30 mars 2011 09:11

Idag är jag ledig och solen skiner från en knallblå himmel, ett härligt uteväder !!! Men det blir det ju inte, åtminstonde inte för hundarna då, jag får väl ta en stol och sätta mig vid husväggen kanske. Det är ju det som känns mest trist nu tycker jag, att vi inte kan vara ute och åka skidor och träna på ripa nu den sista fina tiden av våren. Men , huvudsaken är ju, att båda blir pigga och friska förstås!

Ozzy är nu mycket piggare, så det är väl nu det svåra börjar, att hålla honom lugn i ca 1 1/2 vecka till......vi ska till veterinären igen imorgon och kolla honom, ska nog slänga med Sky också, om hon vill titta på honom, bara för säkerhets skull. Eller ja , det blir sambon som får göra det, för jag ska följa med skolan till Lofsdalen på slalom/friluftsdag   

Om man ska hitta nåt positivt med den här kennelhostan/lunginflammationen, så är det att Ozzy har blivit mycket finare i ögonen sedan han fick medicin !!! Jag har ju tyckt att han varit så röd och hängig i de undre ögonlocken, eller vad det nu heter, har också påtalat det för veterinär, hon tyckte ju först att han var så ful i halsen och tog t o m odling, som inte visade nåt fel......Ozzy kanske har haft nåt i kroppen länge, har ju också tyckt att det inte varit samma sprutt på honom i skidspåret, som det var på Sky från början......ja det vet man ju inte, men han är iaf mycket finare i sina ögon nu. Förut blev de hängigare och rödare ju mer av dagen som gick.

Nu håller vi tummarna för att det går bra hos veterinären imorgon och att solen lyser på oss i backen   

Ozzy med sina fina ögon :-)

 

Ovido - Quiz & Flashcards