ozzysky

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Tråk tråk. . . . . .

Av siv - 26 mars 2011 11:53

tyckte Ozzy piggnade på sig i hostan osv, så igår när vi jobbade så tänkte vi att det går nog bra att va ute en stund tills jag är hem på lunch iaf. Han var visserligen snorig i näsan, men det trodde jag var nån "efterdyning"  från hostan. . . . När jag var hem på lunch, var han jättetäppt och andades genom munnen, låg hela tiden och verkade inte så pigg igen. . . ok bäst och kolla tempen iaf då kanske tänkte jag, och , då hade han 39,7, så jag ringde o pratade in på telsvar åt veterinären, som senare ringde upp och sa att det var bäst att komma in för det lät inge bra

Fick tid kl 15, jobbade till 16, så jag fixade med en jobbarkompis som ställde upp och gick på jobbet 1 1/2 timme tidigare och bytte av mig, när hon kommer så ringer sambon och säger att han kan åka för han har kommit hem, puh, ok. . . jag skickar hem min snälla kollega igen, (tur vi bor i en liten by, så man inte har så långt hem ;-) och jag kan stanna och jobba.

 Veterinären hade sagt att det var tur jag ringde och att vi kom in, hörde direkt att det var lunginflammation, och det kan vara mycket allvarligt, med inte den bästa utgången. Tankarna går lite hit o dit när man får höra sånt. . . Han fick medicin med sprutor där och sedan tabletter som han ska ha i 14 dagar, ska kolla temp imorgon igen och ringa till vet så hon hör att han svarar på behandlingen.

Och då hoppas jag verkligen inte att det vänder IGEN, för idag verkar han mycket piggare, är uppe mer och vill ut, men man hör hur tjock han är i bröstet.

Så nu är det täcke och koppel på vid rastning i 14 dagar. Det blir inte så långa rastningar, för det blåser isvindar här och har gjort det senaste veckan.

Nu håller vi alla tummar för Ozzy. Det blir nån stund hemma själva för hundarna ändå idag, för min pappa fyller 80 år, så det är lite kalas på eftermiddagen.

 
 
fjällripan

fjällripan

26 mars 2011 16:47

Men fy , vad tråkigt...ja här har det också blåst, isiga vindar men idag är det lugnare :)
Ha det så bra!

http://susannelind.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

siv

27 mars 2011 10:44

han verkar piggare nu som tur är och ingen feber längre / siv

 
Tanja

Tanja

29 mars 2011 03:35

åhh men lille killen då. Här nere i söder har vi lite + grader. Det är bara att packa och resa neråt så Ozzy blir frisk igen. Jag har plats :-)
Jag hoppas verkligen att han blir kry fort. Fortsätt informera om läget. Läste att febern hade gått ner, hoppas den blir nere nu då.
Krama Ozzy

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

siv

30 mars 2011 09:08

Ozzy är mycket piggare nu, och imorgon så ska vi till veterinären på en återkoll. Så vi får hoppas att det inte blir nåt mer nu.
Ozzy har fått massor med kramar :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Skapa flashcards