ozzysky

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av siv - 17 mars 2011 20:15

Var ledig idag och hade turen på min sida den här gången! Solen sken och vi hängde med när sambon skulle jobba och köra ved till gapskjulen. Jag åkte skidor med hundarna till stugan, satt ute och kokade kaffe och grillade lite korv och mådde bara bra i solen :-) Det var även ripor i farten idag, kul! Först flög tre stycken över leden, kanske hundra meter framför oss, fart på hundarna :-) Åkte en sväng in i skogen, men hittade inte igen fåglarna, bara en massa spår. Släppte Sky, som satte fart , sen tvärstopp och står tvärs över leden, och en ripa 15m framför honom, hann knappt fota på långt håll, inzoomat så syns ripan som en vit fläck (på väg att lyfta) längs till vänster

  

Ozzy såg den också, då den flög i omgångar, och det var mycket spännande...:-)

Tog med mig bara Ozzy en sväng när vi kom fram, och trot eller ej, men han letade faktiskt också fram en ripa, gjorde små markeringar, men stod inte riktigt, sen såg både han o jag ripan en 10 meter framför, och så flög den. Det bästa med den situationen, var att Ozzy sprang inte efter utan stannade kvar :-)

Det är riktigt roligt nu när man hittar lite fågel igen! Och att solen skiner lite med :-)

Tack för idag

     

vädret i Lillhärdal idag

Väder Lillhärdal

Presentation


Lite allt möjligt men mest om mina hundar

Senaste inläggen

Bloggar

Hund

Lite Blandat

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards