ozzysky

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av siv - 30 januari 2011 19:05

Ledig i helgen så vi drog till stugan igen i hopp om sol och bra skoter och skidföre. Men jag vet inte jag......jag selade på hundarna och drog iväg på skidorna i världens snöskur som piskade rakt i ansiktet och la sig på glasögonen :- ( efter halva vägen ungefär kom iallafall solen fram men blåsten höll isig och kan nog närmare betecknas som storm, och det slutade inte förrän under natten. Idag söndag var det lugnare, så jag åkte skidor en sväng med Ozzy för att se om vi fick syn på några ripor, men tyvärr.....Men det märks att han är SÅ intresserad och han känner i nosen när det varit fågel i närheten, det är så roligt att se :-) 

Det blev skidor ner till bilen igen för mig idag, och idag kom jag ihåg att sätta på bägge hundarna de nya sockorna, det är nog en viss konst att få fast dem så de sitter. Sky tappade en, annars satt alla hela vägen! Både igår o idag så har Ozzy sprungit med i draget bara halva vägen och sen fått springa lös, man märker att han inte riktigt orkar hänga med Sky. Speciellt idag då han varit ute i drivsnö som bär i några steg sen går dom igenom, tar på krafterna.

Här har jag tvingat Ozzy att sitta mitt i stormen ;-)

      

 Efter en dag med mycket spring, blir man lätt trött och kan mysa så här       

vädret i Lillhärdal idag

Väder Lillhärdal

Presentation


Lite allt möjligt men mest om mina hundar

Senaste inläggen

Bloggar

Hund

Lite Blandat

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards