ozzysky

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

vissa dagar får man mer gjort än andra dar....

Av siv - 24 januari 2011 19:35

          ..och idag känns det som om det var en sån dag, lite iaf.....

Har ju jobbat helgen, så idag var man ledig....Mats körde upp spåret på morgonen, eftersom det kommit en hel del snö i helgen ;-) men, då vår jordvärmepump pajat under helgen, när jag var ensam hemma och har noll koll på sånt där, typiskt.....I allafall så kändes det inte som om det skulle vara nån höjdare att åka sig varm (även om den risken inte är så stor på de 5-6 km) och sen duscha kallt.....brrrrrrr inget för mig.

Ja när jag var hem på sena rasten på lördagen tyckte jag det var lite kallt, 16,5C, kollade på givaren och den blinkade mellan temperaturen och AL !!!! Ringde elektrikern i byn, som sa vad jag skulle göra och jag gjorde det jag hann medans jag var hemma på rast, pumpen verkade starta igen, men det var nog en luring, för när jag slutade kl 21 och kom hem så var det nere på 15,2 !!! Tur man har vedpanna i köket och kakelugn i vardagsrummet, det blev till att elda. Och tur att det inte är -20C utomhus också. Ny cirkulationspump var tvunget att beställas så den får vi imorgon, så då kanske man vågar svettas igen ;-)

Idag blev det istället en sparktur med hundarna, tagit reda på lite tvätt, skrivit inbetalningskort och adresser som ska skickas ut till medlemmar i vår vattenförening,  uppvaktat en 50-åring, fixat middagen tills imorgon när jag jobbar kväll.......ja sen är det väl en del som bara blev halvgjort med, men det tar vi en annan dag, när den där extra energin dyker upp :-)

Måste ju bara säga att man är som ett barn på julafton när man får paket, även om man beställt sakerna själv och vet vad det är.....Idag fick jag mitt nya bälte+linor, OCH lite tyg + kardborreband som jag beställt , så här ska man nu försöka sig på att sy hundsockor , så det inte blir så mycket isklumpar mellan trampdynorna på hundarna :-O


              

 
 
Tanja

Tanja

24 januari 2011 22:20

Du är inte klok. Själv parkerade jag r----n i soffan och har knappt tagit mig därifrån förrutom när hundarna skulle rastas. Nu fick jag dåligt samvete :-( Tusan också
Kram

http://www.kezodouglas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards