ozzysky

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av siv - 20 januari 2011 13:29

Ha ha ha ja så kändes det verkligen idag.

Är ledig innan jobbar helgen tar vid, och känner mig sådär....Vet inte om det är inbillning efter Julias helg med magsjuka eller vad det nu var. Vädret var helt ok idag, med lite solsken och -5, Mats drog upp till stugan och sover över, härligt. Men jag fick stanna hemma, så jag tänkte ändå ta en skidtur med hundarna efter spåret som vi dragit från huset. Å fy vilken fart det börjar bli på yrvädret Ozzy nu, jag ropar och hojtar och rycker i linan och har mig, har jag tur så saktar dom in lite när jag vill :-)

Hur som helst så hade jag kameran med mig och tänkte fota om vädret var bra osv, fram med kameran och tog några bilder, när jag stoppat den i fickan igen, såg jag nåt spår som kom från sidan mot spåret. Det finns ju ripor där så jag tänkte att det var ripspår, i samma sekund flaxar ca 4 orrar upp från tomma intet,  mycket intressant tyckte hundarna och försöker dra efter, då flyger 4-5  orrar till upp, hundarna rusar, jag skriker och rycker i linan så den lossnar från kroken , samtidigt som jag slängde mig i snön för att få stopp på dom........snyggt :-) Meeen dom var ju rätt snälla, och sprang faktiskt inte längre bort än kanske 20-30 meter och där stannade dom och tittade bort mot det håll som orrarna flög. Jag trodde jag sett det sista av dom på ett tag ;-)

Orrar gräver tydligen ner sig i snön, och syntes inte alls där vi kom.....Ja ja men det är ju roligt att det händer nåt så man vaknar till . Synd jag hunnit stoppa undan kameran innan orrarna flaxade upp....eller kanske inte, det beror ju på hur man ser det, då vet man ju inte hur det slutat...:-)


Ozzy kör ner nosen i ett av hålen där en orre legat

 


Skulle så gärna vilja springa efter dom

    


Hemåt igen

         

Ovido - Quiz & Flashcards