ozzysky

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Lite kallt igen....

Av siv - 15 januari 2011 21:33

Japp, det blev det igår, då hade vi -28 igen, så det var till att hålla sig inne.....

Men det gör inte så mycket när man kan ladda in lite ved i kakelugnen och sätta sig i soffan och dricka lite baileys som fortfarande är kvar sen julen.

Idag var det bättre väder,  nånstans mellan 10 och 15 minusgrader under dagen,  blev lite vilsen då bilen och hustermometern visade lite olika.....

Men, jag tog iaf Sky och drog iväg på en liten skidsväng, och det kändes inte alls så kallt, bara härligt. Körde sen spåret en vända till med skotern, och då fick Ozzy springa lös , så han fick också sin del idag......:-)

Och eftersom jag inser att jag kommer INTE att åka med två hundar samtidigt, när Ozzy börjar dra, så var det ju lika bra att nätshoppa lite nu ikväll, så vi har grejer och kan köra samtidigt om vi vill.....

Nytt midjebälte och en expanderlina till, skulle kanske behövt köpa en ny till vårt gamla bälte också , men..........egentligen behövs ju ingen sån till nya bältet då det är inbyggd expander i själva bältet....

    

bilder lånade från "Jens Hundartiklar"

 
 
Tanja

Tanja

16 januari 2011 03:54

Där har vi nackdelen med att bo söderöver. Här nere hade vi jätte mycket snö men sen spelar temperaturen oss skåningar ett spratt. +grader vill man då inte ha, då blir det som bekant slask. För att sen göra det lite värre till så bestämmer vädergudarna sig för att det är regn vi behöver. Nu är den tunga blöta snön en isbana och jag som jobbar på ett hotell på 165 m höjd har stora problem att ta mig upp för backen. Så illa att jag satte mig på r----n igår och sen kasade ner igen en bit. Det var bara att kliva upp i snövallarna och frakta med sig en massa blötsnö i stövlarna in i entrén. Go natt man hade med blöta strumpor :-(
Kram på dig och njut av kylan

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

siv

16 januari 2011 10:22

Jamen usch och fy för blötsnö o slask, där håller jag med dig! Dom säger det ska bli +grader här också, men det vore nästan bra så snön går ihop lite, just nu är det bara puder/lös snö 50-60cm rätt ner i backen.......Meeen, skidspåret är kört med skoter och sladdat, så där är platt o bra som tur är :-)

 
Ingen bild

Helena & Mårris

16 januari 2011 10:56

Har börja öva att GÅ med Mårris i midjebälte.. men jag är tveksamom jag skulle våga ställa mej på ett par skidor bakom *fniss* inte än iallafall..
Jag hade gärna tagit några minusgrader av er... här slaskar det förfullt idag...

 
Ingen bild

siv

16 januari 2011 21:40

Jag tror vi fick lite + grader av er idag, inte så många, men jag hoppas det gjorde nån verkan på snön iaf.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: jag är en riktig kratta på skidorna, så kan jag så kan nog fler.........Men även om jag är en kratta, så tycker jag det är kul :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards