ozzysky

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av siv - 3 januari 2011 15:33

Härligt att äntligen vara ledig en dag. Även om jag bara jobbat 4 dagar, så känns det länge eftersom jag först jobbade delad tur (dvs både morgon o kväll) sedan två 11-timmars pass (dvs morgon o kväll även där) och sen en kväll......

Och idag stämde allt, väder, ledig och dragna skidspår, så äntligen blev det en premiärtur på skidorna med Sky!!! Lite konstigt egentligen då vi haft snö i säkert 1 1/2 månad, men det har ju varit så kallt för det mesta.

Slängde in Ozzy i buren, han brukar ju lägga sig ner direkt, men idag fattade han nog att det var nåt annat på G, han skrek som en stucken gris   .......Stackars Julia som skulle vara kvar i huset :-(

Så först blev det 8km på skidorna med Sky, sen var jag ju tvungen att ta en sparktur  med Ozzy också, lite nyttigt för honom att träna med selen på. Men som tur är så drar han inte än.  Men å vad det märks att han är valpig,  ibland travar han riktigt bra, men däremellan så blir det galopp och en fladdrig valpig hundkropp    .

Jag är iaf nöjd med min lediga dag, att jag äntligen tog mig ut på skidorna.....

  

Skapa flashcards