ozzysky

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av siv - 1 januari 2011 22:19

Hoppas ni alla haft härliga helger

 

önskar er alla ett fortsatt bra

 

2011

 

 

Det har inte blivit så mycket bloggande de här veckorna, men det är väl så, har jobbat mycket,har precis gjort två 11-timmars dagar, ett kvällspass kvar i morgon innan en ledig dag.....Och när man varit ledig så har det funnits lite annat att pyssla med t ex tomten och god mat och familjen. Nån passade dessutom på att bjuda oss på några extra minusgrader på julafton, så då hade vi -38C och fick elda lite, det är ju faktiskt liiiiite mysigt nån gång, men inte vecka på vecka på vecka.....................Nu har vi iaf haft under och runt -10 flera dagar, och då jobbar man som mest, är faktiskt sugen på lite skidåkning med sky nu, men det blir väl fler dagar med bra temperatur hoppas jag.

Igår nyårsafton jobbade jag till kl 20, ganska skönt att delegera ut maten på resten av familjen och bara få komma hem och sätta sig till ett dukat bord där det bjöds på toast skagen, helstekt älgfilé och till sist hemgjord dajmglass, TACK Julia, Jennie och Mats, det var kanon ♥

Sedan ramlade det in lite folk, eller in o in, vi var ute i slogboden och eldade och tittade på fyrverkerier och skålade i pommac !!! Klockan 01 var jag ändå tvungen att gå och lägga mig, skulle ju börja kl 08 idag. Lite tråkigt då det var ganska trevligt i slogboden,,,,,,men , in och ställde klockan, tog med mig hundarna, Ozzy la sig och sov, medans Sky märker att husse är inte på plats ( det dröjde några timmar till ;-) och står och piper halva natten......vaknar 0823 då Mats frågar när börjar du idag, VA F*N, för 23minuter sen !!! Härlig start på dagen, men den gick vägen iaf :-) Ok jag tog en snaps till maten och baileys till kaffet och en par öl, men ändå...........nä jag skyller nog på Sky som pep och höll mig halvvaken......Så det känns helt ok att inte börja jobba förrän  11,30 imorgon ;-)

Å snart har vi ett-års kalas, tiden går fort !!

 

              

Ovido - Quiz & Flashcards