ozzysky

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Börjar tröttna nu!

Av siv - 14 december 2010 09:47

Ja, på kylan alltså. Idag var det -28C när man vaknade och tittade ut på termometern, brrrrrrr. Man får passa på att njuta av de vackra friska vinter-bilderna

Det blir inte mycket gjort, man jobbar och åker hem och stannar inne och eldar. Djuren börjar tröttna också, katten går lös på skohyllorna i trä, och hundarna njae dom har ju inte hittat på nåt faktiskt.....man skyndar sig nån dag när tempen ligger på "bara" -15C att ta en lite längre promenad, om man hinner och är ledig just då. Annars är det ju buren som gäller för Ozzy numer, och det funkar jättebra, han ligger och mår gott när man kommer hem. Det är mer Sky som är stirrig och nervös, men han gör ingen åverkan på rummet han vistas i iaf...Nä bäst att ut och rasta av hundarna lite nu innan det blir jobb.

 
 
Tanja

Tanja

14 december 2010 10:52

-28 grader. Ja jag vet när jag ska hålla käften iallafall. När jag skulle köra och köpa julklappar igår, detta var vid 11 tiden, så visade termometern -8 och jag ville bara gå in och krypa ner under filten igen. Men ödet ville annat, julklappar måste inhandlas. När jag skulle vrida om i tändningslåset gick inte nyckeln runt. Låset hade frusit. Detta har jag aldrig varit med om förr. Min bil skulle inte klara 5 min uppe hos er vintertid ser det ut som :-)
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

siv

15 december 2010 12:35

ha ha ha....nä här är bilarna rustade för att klara kylan,med motor- och kupévärmare, men strejkar även här ibland. Speciellt om temperaturen legat runt -30 under natten....:-(
Men idag är det bara -5 mitt på dagen och hundarna får äntligen vara ute i hundgården medans vi jobbar. Skönt med en lite större bur kan jag tro för Ozzy ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards