ozzysky

Alla inlägg den 20 november 2010

Av siv - 20 november 2010 12:05

   Här har det varit kallt, så kallt att det inte kändes bra att lämna hundarna i hundgården, även om de har ett rum att gå in i med frostvakt. En orsak är ju att Ozzy hittills vägrar gå genom hundluckan, han väljer faktiskt till och med att stå över godis i det fallet  . Vi har lockat både från utsidan och insidan, med godis och med Sky som visat att man kan gå igenom luckan, men nej! Man kan ju gå in i rummet även från baksidan genom en vanlig dörr, så vi har ju tagit in Ozzy den vägen och försökt att locka ut honom, men även det vägrade han.

Så när jag var hem på lunchrast och det var -17, Ozzy var rimfrostig i pälsen och slickade sina tassar ( fy, man känner sig inte snäll) då kände jag att nää nu får dom vara inne och vi får ta smällen att vi varit lata innan och inte tränat mer på det, att vara själva inne. Så jag rensade det som var kvar i hundhöjd, stängde dörrarna och åkte på jobbet igen, med någon sorts oro i magen ;-/  Dom blev själva i 3,5 timme, och naturligtvis hade (antagligen en av dom, jag säger inga namn) dom hittat på lite. Rivit loss lite tapet, bitit sönder en bädd som iofs redan var lite sönderbiten, tuggat på min koala som jag köpt i Australien...............men det är ju smällar man får ta, eller hur.......

Jag vet inte vem den skyldiga är, men jag kan ju gissa ;-)         

              

Ovido - Quiz & Flashcards