ozzysky

Alla inlägg den 10 november 2010

Av siv - 10 november 2010 10:01

Ja det är det verkligen, tycker inte det händer nånting här........

Men nu har snön kommit igen, låg som ett tjockt lager mjuk bomull

ute i morse, jag gillar faktiskt snön, om man bara slapp att få isiga vägar, när det är plus och minus grader varannan dag. Tittar lite framåt och när vi passerat januari, då blir det spännande att få sätta selen på Ozzy och ställa sig bakom på skidorna   Det kan bli precis hur som helst, men roligt tror jag.  Det blir spännande att åka med två hundar , sa Mats, DET kommer inte jag att göra iaf , sa jag    Det räcker ju med att man skriker "stanna"  så man blir hes, med bara en hund framför sig, som den proffsiga skidåkare man är............

Ja ja det var lite framtidsfunderingar det.

Men vad har vi gjort annars då, det är väl inte mycket,  vi har ju våra små hundträffar på söndagseftermiddagarna då, vi är några tappra själar som träffas med våra inte längre så små "valpar", och försöker träna lite enklare grejer. Det blir ju mest sitt stanna kvar, inkallning och lite kontakt övningar. Men hur än det går så är det ju bra med lite social träning. Vi får se hur länge vi håller på, nu när snön kom igen. Sen kan man ju alltid ta upp träningen i vår igen och ha lite mer utställningsträning kanske , ja vi får se hur det blir.

Ozzy är lite bråkig om nätterna tycker jag, gnäller och ska ut, oftast en till två gånger per natt, annars lugn som vanligt ;-) men jag tycker han borde ha blivit så stor så han skulle kunna hålla sig en hel natt nu, men man vågar ändå inte chansa. Men på kvällarna från 18-19 tiden fram till dess vi går och lägger oss, då ligger han som en dö sill på bädden, orkar inte ens upp och hälsa om jag jobbat kväll och kommer hem kl 21  :-(

Nä vilket trist inlägg......fortsätter med trista saker och tar reda på tvätten, ha en bra dag och ta det försiktig ute på vägarna ni som är ute i ovädret!

Ovido - Quiz & Flashcards