ozzysky

Alla inlägg under september 2010

Av siv - 7 september 2010 21:33

När man suttit och tyckt man varit så duktig och nästan är klar med ett inlägg i bloggen, så trycker man på fel jä--a knapp o poff borta    

Gör ett nytt försök iaf då.

Här händer inte så mycket skulle jag säga, älgjakten har ju börjat och Julia och jag är hemma själva med hundarna hela veckan. Idag har Julia fått agera både fotograf och våffelgräddare, medans jag vispade grädden, och det gick galant!

När vi kom hem efter att ha varit på byn och bla hämtat mitt paket med Olivers omega 3 boost olja, som jag hoppas ska ge resultat på Sky, kom jag på att jag skulle bada hundarna, det behövdes!!! Jag var nästan lika blöt som hundarna när det var klart, badrummet likaså innan de väl kom utomhus...Och där drog de iväg på den nyslagna ängen och rusade runt runt och började busa och "brottas"......i jorden :-( Nejdå, det gick bra ändå, de skitade inte ner sig så farligt.

men det jag inte fattar är att inte Sky säger ifrån åt Ozzy, hänger överallt han kan komma åt på Sky: i öronen mest, i halsen, på nacken i benen. Hade jag varit Sky hade han åkt i backen för lääääääääääänge sen, kan jag säga !!!! Han tror han är stor och cool den lille, såg han lyfte på benet första gången idag ha ha ha

Körde lite träning sen med Ozzy också och det är bara att ligga i som det känns om man vill få det att funka.  Det blev både lydnad och utställnignsträning (som ju är VÄLDIGT bra att köra ensam ha ha ha) Ja man får ju tro lite då iaf, sen blir det lite annorlunda då det kan vara fler med i ringen.

Nää nu ska jag INTE trycka på fel knapp igen, utan på rätt, sen gå ner och se om det är nåt på TV'n, jag som nu missat idol och allt ;-)

Ha de   

Två blöta hundarpå ängen, den ene hänger som vanligt i den andres öra :-(  

Av siv - 3 september 2010 21:52


En del av oss tar fredagskvällen med ro, intar favoritställningen och varken hör eller ser vad som händer runt omkring    (man kanske inte ska lägga ut såna här bilder  )  

medans andra, vid sidan av simbassängen där Julia simmar, sitter och försöker förkovra sig

  


Härligt med ledig helg och tjejmiddag imorgon, det sägs att vi blir ca 15 st   , man kan undra hur långt vi kommer att höras..............jag föreställer mig redan hur det låter och vilka historier som kommer att dras    Undrar om vi hinner ner innan dansen är slut :-D

Trevlig helg och lycka till ni som ska ut o visa upp er ! 

Av siv - 1 september 2010 21:31

Ja närsomhelst iaf ! Men är det såna här dagar gör det absolut ingenting, sol blå himmel, löv på marken, kyliga nätter och frisk luft och underbara färger !!!

         

    


.....            .........              ..........            .......            .........               ..........  


Hur gör ni med maten till era "valpar" ?

Ozzy äter 3 ggr/dag fortfarande och juniorfoder tror jag det är.....? ? ? ?


       

Skapa flashcards