ozzysky

Direktlänk till inlägg 18 september 2010

ÖHBK ' s utställning i Sveg (inoff)

Av siv - 18 september 2010 18:43

Ja, det har varit utställnig nästan på hemmaplan idag, så det var ju ett måste.  Hade faktiskt fått sova ända till halv 9, som klockan var ställd på, men det var andra som ville ut och pinka en timme innan.....Hade iaf gott om tid då.

Trist väder, grått och skurar under dagen, men måste ju ändå säga att vi nog klarade oss rätt bra, hade paraply, och Ozzy kurade ihop sig med en handduk över sig :-)

  

Tur man hade med sig en termos med kaffe, men ärligt talat så var det fullt upp att hålla i paraply och hund, under regnskurarna så det blev inte så mycket kaffe, lika bra det kanske.

Hur gick det då? Jo, det var en enorm konkurrens, som Ozzy sopade banan med och tog hem BIR'et. Ensam valp, ensam gordon, en vuxen till i ÖKL i grupp 7. Men det var inte i alla raser det blev BIR, irländaren Lisa blev det inte, och vi som tyckte hon skötte sig så fint, hon debuterade som 6-åring i ringen, hon fick på kritiken att hon behövde mer ringvana....:-/

Ozzy blev alltså BIR och BIG 1, men tyvärr delades inte BIG rosetter ut, liiiite besviken över det ;-) Sedan åkte han ut vid BIS gallringen.:-( Men vi är så nöjda ändå. Bra kritik fick han också tyckte jag:

8 mån, maskulin hanvalp, bra storlek och modell, bra nosparti, öron o ögon, saxbett, mkt bra hals o öv linje, pass benstomme, tillräckliga vinklar, behöver utvecklas mkt i kroppen, rör sig sunt, trevligt temp .

Domare var Petra Junehall

Här följer lite bilder från dagen, om än lite suddiga, men jag bjuder på dom ändå ;-D

    Han står ju som ett upp o nervänt V,  jag som tycker att det går så bra hemma....:-O    

Här är det duktiga Lisa o husse Anders     

och här Felix o matte Pia, som även han knep sig ett BIR, grattis !  

Älskar när man får rosetter, synd det inte blev någon i gruppfinalen ;-) ...  

  

Nu får vi hålla tummarna för dom som åkt till danmark. 

 
 
Ingen bild

Helena

18 september 2010 20:36

Stort grattis från oss!! Jag tycker att det ser ut som om han har lagt på sig lite! Han ser jättefin ut! *tummen upp*

 
Ingen bild

siv

18 september 2010 22:44

Tack! Nja jag vet inte om han lagt på sig, om, så är det nog väldigt lite, han är ju rätt tunn :-) Vi är iaf nöjda med att ha fått med oss några rosetter hem :-D

 
Ingen bild

Anette

19 september 2010 17:11

Hej och stort grattis från syrran. Vi börjar kunna det här med utställningar nu:)
Jag var också på utställning i dag i Härnösand och knep BIR. Också ensam gordon:). I BIS var det bara "småttingar" som blev placerade. Typ dvärgpinscher och chines crest. Men jag skötte mig bra och fick fin kritik. Fast matte behöver träna lite mer på att ställa mig, drar gärna in mina läppar så jag ser konstig ut har vi sett på fotona.
Kram från Bonnie med familj

 
Ingen bild

siv

19 september 2010 20:21

Nämen vi får GRATTA tillbaka, herregud, är det 3:dje raka BIR'et??? Jättekul. Men jag säger just det, om man vill gå långt och ska satsa på utställning m fågelhund, då ska man köpa nån ovanligare ras, typ weimaraner el bracco italiano, weimaraner tycker jag alltid blir bra placerade. Eller näe, håller nog fast vid den snyggaste av dom ändå, eller hur?
Men du såg väl vad jag skrivit, att han står som ett upp och ner vänt V, vi kanske ska träna ihop du och jag ;-)))
Kram på er från Siv o Ozzy

 
Tanja

Tanja

19 september 2010 22:08

Ett jätte stort grattis från oss söderöver, dvs Skåne. Jag hade lämnat in protest om jag inte hade fått BIG 1-rosett. Skandal.
Själv har jag erövrat en R-CACIB-rosett i Danmark (den var ful som stryk men en sån måste man ju ha ändå)
Kram på er

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

siv

20 september 2010 09:22

Ja jag funderade nästan på om jag inte skulle gjort det, lämnat in en protest alltså ;-D
Nä, jag tror de gjort om regler och ordningar så de visste nästan inte själva hur det skulle vara.
Grattis till er också, det gick ju bra i Danmark, ni är så duktiga med alla era fina hundar!
siv

 
Ingen bild

Kristina

20 september 2010 15:26

Grattis till helgens resultat, och fina omdömme!!

 
Ingen bild

Margret

21 september 2010 10:27

Vad kan jag säga mer än: GRATTIS-kramar i massor!!!











 
Ingen bild

Siv

21 september 2010 20:36

Ozzy o jag tackar så mycket för era grattis :-))
Siv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards