ozzysky

Direktlänk till inlägg 13 september 2010

ledig dag

Av siv - 13 september 2010 18:35

Skönt att vara ledig efter man har jobbat hela helgen, men ska jag vara ärlig så kanske jag blir ledig alla dagar utom torsdag, som är den enda dagen jag har inbokat jobb ;-) Nä, det lär nog komma in jobb, har inte hunnit kolla efter kl 16 idag heller, det kan ju ha hänt lite då med.

Ja, har ju som sagt jobbat så man har väl inte hunnit med så mycket annat. Har faktiskt ändå varit lite duktig och kört några små korta typ 5-minuters lydnadspass med Ozzy. Å lite bus däremellan   

Ser han ut som en papillon, liten nos och STORA öron  ? ? ? :-)))

  

Och bollar är ju alltid roligt, det är mest synd om Julia, som har hål i varenda boll här hemma :-( Men det struntar Ozzy o Sky i, konstigt nog ;-/

Idag är sista dagen som dom ska ha ögonsalva,  så nu hoppas jag det är slut på gegget i ögonen.  Så race'ar dom runt i gräset och för päls o ögon fulla av små frön igen, nä får hoppas att det går bra nu.

Vi har varit barnvakt till lilla söta Alva idag, och det gick så bra. Hon skötte sig perfekt, sämre var det kanske med den orutinerade barnvakten som skulle byta blöjor och fick alla Alvas kläder blöta    av nån underlig anledning.....

Tänk så fort man kommer ifrån vanor o rutiner. Julia blir ju  8 år om några veckor, och dag fick hon för första gången själv cykla (nästan) hela vägen fram på hoppis o skuttis. Oj vad stolt hon blev då, lite sådär blygt, när jag sa att hon skulle få cykla själv, om hon var jättenoga att titta sig för innan hon skulle cykla över vägen. Hon fick även låna min mobil för första gången så hon kunde ringa när hon kom fram, och när hon skulle hem igen så jag kunde cykla o möta henne. Stora tjejen !!!  

Nu måste jag kolla om det kommit in nåt mera jobb på mitt schema.......    

(blev inte så jättebra det där collaget längst upp, det blev lite för stort, kanske ändrar tillbaka igen, men det är roligt med nåt nytt....;-) 

 
 
Tanja

Tanja

13 september 2010 21:25

Först måste jag kommentera collaget, eftersom jag gillar bilder och jag vill gärna se vad dom föreställer får du gärna behålla det som det är. Alla kan väl scrolla :-)
Bilden med Ozzys öron känns bekant, lika stora som hela kroppen.
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Helena

13 september 2010 21:25

Jättefint kollage!! Hur har du gjort det??

 
Ingen bild

siv

13 september 2010 21:48

Jo collaget blev bra så, men jag hade velat ha det lite smalare och längre........
Det har jag gjort i picasa, liksom det i jaktinlägget.....fråga mig inte hur, för först fick jag inte till det, sen funkade det , tror jag klickade på skapa eller nåt.....:-))

 
Emelie

Emelie

14 september 2010 13:31

Gör i photoshop istället, då blir det exakt den storleken som ska vara på en såkallad header.

http://emelieherrdin.blogg.se

 
Ingen bild

siv

14 september 2010 15:53

Hmmm det verkar kosta, och det vill vi inte, måste kolla efter nåt annat då.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Skapa flashcards