ozzysky

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Men blir man inte trött...

Av siv - 7 september 2010 21:33

När man suttit och tyckt man varit så duktig och nästan är klar med ett inlägg i bloggen, så trycker man på fel jä--a knapp o poff borta    

Gör ett nytt försök iaf då.

Här händer inte så mycket skulle jag säga, älgjakten har ju börjat och Julia och jag är hemma själva med hundarna hela veckan. Idag har Julia fått agera både fotograf och våffelgräddare, medans jag vispade grädden, och det gick galant!

När vi kom hem efter att ha varit på byn och bla hämtat mitt paket med Olivers omega 3 boost olja, som jag hoppas ska ge resultat på Sky, kom jag på att jag skulle bada hundarna, det behövdes!!! Jag var nästan lika blöt som hundarna när det var klart, badrummet likaså innan de väl kom utomhus...Och där drog de iväg på den nyslagna ängen och rusade runt runt och började busa och "brottas"......i jorden :-( Nejdå, det gick bra ändå, de skitade inte ner sig så farligt.

men det jag inte fattar är att inte Sky säger ifrån åt Ozzy, hänger överallt han kan komma åt på Sky: i öronen mest, i halsen, på nacken i benen. Hade jag varit Sky hade han åkt i backen för lääääääääääänge sen, kan jag säga !!!! Han tror han är stor och cool den lille, såg han lyfte på benet första gången idag ha ha ha

Körde lite träning sen med Ozzy också och det är bara att ligga i som det känns om man vill få det att funka.  Det blev både lydnad och utställnignsträning (som ju är VÄLDIGT bra att köra ensam ha ha ha) Ja man får ju tro lite då iaf, sen blir det lite annorlunda då det kan vara fler med i ringen.

Nää nu ska jag INTE trycka på fel knapp igen, utan på rätt, sen gå ner och se om det är nåt på TV'n, jag som nu missat idol och allt ;-)

Ha de   

Två blöta hundarpå ängen, den ene hänger som vanligt i den andres öra :-(  

 
 
Ingen bild

Helena

8 september 2010 07:30

Låter som om du också har en alldeles för snäll äldre vovve! Mårris ska ju alltid försöka ta Maltes mat, och Malte morrar och morrar, men han säger aldrig till handgripligen. Så nu har han börjat skälla för att få min uppmärksamhet så att jag kan ta bort Mårris från hans mat... Och det där med att hänga i öronen och halsen när de är ute och rusar är ju vardagsmat..

 
Ingen bild

Helena

8 september 2010 07:31

Glömde ju säga att Ozzy serkanon ut!! Och fint står han!:-))

 
Ingen bild

siv

8 september 2010 08:44

Ha ha det låter som om de små O-arna tror de är kungar ! Och det MÅSTE bero på min proffsfotograf, 8-åriga Julia, som fått till fotot så bra på Ozzy ;-D

 
Ingen bild

Helena

8 september 2010 09:06

Hahaha:-) Det blir kanske andra bullar när de börjar bli könsmogna...;-)
Hur går det med höjd och vikt då? Jag vågar snart inte mäta mer...;-) Hoppas att det är stopp på växandet snart!

 
Ingen bild

siv

8 september 2010 09:48

Var tvungen att springa och kolla; 60cm och 23,3-23,5 kg ! Men det syns ju på fotot, han är ju inte sååå kraftig ;-)

 
Tanja

Tanja

8 september 2010 23:46

Precis som Helena är jag rädd för att mäta lillkillen numera. Jag är rädd att han ska gå förbi Dogge som är 66 cm.
Här hemma får Bosse tillsägelser på skarpen av dom andra två. Han har en del ärr som bevis men stoppar det honom, nej. Men han läser dom väldigt bra och behövs det så kastar han sig på rygg direkt.
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

siv

9 september 2010 18:34

Gu va skönt att dom säger ifrån till den där bråkiga "lilla" hunden. Man blir lite fjantig och vill gärna hjälpa till när storebror inte säger nåt, bara låter odågan bita o slita :-/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards