ozzysky

Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Höst ?

Av siv - 1 september 2010 21:31

Ja närsomhelst iaf ! Men är det såna här dagar gör det absolut ingenting, sol blå himmel, löv på marken, kyliga nätter och frisk luft och underbara färger !!!

         

    


.....            .........              ..........            .......            .........               ..........  


Hur gör ni med maten till era "valpar" ?

Ozzy äter 3 ggr/dag fortfarande och juniorfoder tror jag det är.....? ? ? ?


       

 
 
Helena

Helena

1 september 2010 23:36

3 gånger om dan!!?? Då hade Mårris sett ut som en tunna...Mårris gick över till vuxenfoder ganska tidigt också. Han får nordic färskfoder utblandat med lite kulor 2 ggr om dan.

http://www.jaquilines.se

 
Ingen bild

Kristina

2 september 2010 07:56

Svea får fortfarande juniorfoder, men bara 2 ggr/dag. Är lite undrande angående det Helena skriver att Mårris får färskfoder, vad är egentligen skillnaden för hunden på torrfoder och färskfoder- mer näring, bättre päls eller????? Vet du?
Fantastiska naturbilder!! Och på hundarna så klart!!
Hälsningar Kristina

 
Helena

Helena

2 september 2010 08:27

Jag skulle kunna ha en hel utläggning om fördelarna med färskfoder;-) men jag ska fatta mej kort:-) Jag började med färskfoder för att Malte var så kinkig med torrfodret. Och burkmat är ju så äckligt... De skiter mindre(alltså tillgodoser de sej maten) De får bra päls, glansig och fin och framför allt så gillar de maten! Så jag bestämde mej för att Mårris skulle få det från början(om det har påverkat hans pälsväxt vet jag ju inte;-) Men jag tycker det funkar utmärkt! Vill ni läsa mer? www.nordichundfoder.com eller www.klassfoder.se

http://www.jaquilines.se

 
Ingen bild

Siv

2 september 2010 08:47

Tack Kristina :-)
Och tack Helena för lite foderinfo ! Det är en hel djungel tycker jag, och ju mer man försöker sätta sig in i det, desto mindre fattar man (iaf jag)...Vi ger även kokt älgkött blandat i torrfoder lite då och då.....Men färskfoder kanske vore nåt, min äldre hund tycker jag har torr o dålig päls, har testat oljor, B-vitamin olika foder........
Siv

 
Helena

Helena

2 september 2010 09:22

Det skadar aldrig att prova! Jag är iallafall jättenöjd och tänker aldrig bara ge torrfoder igen!

http://www.jaquilines.se

 
Ingen bild

Kristina

2 september 2010 11:15

Hoppas att det är ok att använde din blogg för lite foderfrågor!!???
Är det inte jobbigt att alltid komma ihåg att ha färskfoder "tinat och klart", och så skriver du att du blandar ut med kulor, är det bara för att få lite tuggmotstånd, eller?? Har du någon uppfattning om det är mycket dyrare än att ge enbart torrfoder?, det går ju åt en del när man har flera hundar, men huvudsaken är ju att hundarna är nöjda och mår bra!!
Kul att få lite tips och råd, tack!!
//Kristina

 
Tanja

Tanja

2 september 2010 11:43

Visst är det en hel jungel med detta hundfoder. Jag provade att ge Kezo och Dogge färskfoder men det var inte populärt. Jag provade en del olika foder och det var något märke som gick bättre än en del andra. Därför har jag hållt mig till torrfoder. Bosse har ännu inte provat färskfoder då jag inte har tänkt på det. Jag tror att jag har i frysen nu när jag tänker på det. Ett tips om det där att komma ihåg att tina färskfoder. När du har gett dom en måltid tar du ut för nästa omgång. Du har alltid foder på tining. En annan sak är dessa måltider. Hur många gånger per dag. Jag har mat framme hela tiden till dom. Ibland tömmer dom skålarna direkt men ofta kan man se att det finns mat kvar i skålarna. Bosse äter fortfarande juniorfoder men snart ska han få gå över till samma som dom andra två. Jobbigt att köpa två olika. Bosse har dessutom under hela sin uppväxt nallat av deras foder.
Slutligen, underbara bilder IGEN
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Siv

2 september 2010 19:29

Tack Tanja :-)
jag kör åxå med torrfoder, men de får ju kokt och malet älgkött emellanåt som omväxling eller blandat, så vi fortsätter nog så...Men här går det inte att ha maten stående framme, det är nämligen en som nallar här med ;-) Å då skulle Sky aldrig få nån mat.....Har däremot beställt laxolja nu till Sky som har dålig päls, får se om det hjälper. Ozzy skulle nog kunna äta för jämnan tror jag :-)
Siv

 
Ingen bild

Siv

2 september 2010 20:27

Såg precis att vi får säga GRATTIS Kristina och Svea till BIR-valp på debuten :-D

 
Helena

Helena

2 september 2010 22:00

Åååå! Grattis till ännu en stjärna i O-kullen:-))

http://www.jaquilines.se

 
Ingen bild

Anette

6 september 2010 19:15

Bonnie äter också 3 gånger om dagen. Hon får juniorfoder. Har gett mina tidigare hundar Klass färskfoder blandat med torrfoder då dom blivit vuxen. Dom har gillat det och mått väldigt bra av det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards