ozzysky

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av siv - 23 augusti 2010 19:37

..väntar aldrig för länge!  Gick och väntade på en sms-avisering idag, telefonen plingade flera gånger, men det var bara vanliga sms, vilket i och för sig inte var helt fy skam, för jag blev ju bjuden på kaffe    Åkte och drack kaffe hos Pia och Felix, som gjorde utställningsdebut igår i Rättvik, BHK inoff utställning,  och blev tvåa bland hanvalparna med HP, grattis Felix !!!

Cyklade hem för att möta Julia efter första skoldagen, hämtade posten, och DÄR VAR PAKETET !!!!! Ååååå vad jag väntat, inte så länge, men ni vet hur det är   In och slet upp det och innehållet ?


Jag är SÅÅÅ NÖJD !!!

        

Ny väska och plånbok,  har kollat på lite olika websiter men tyckt de varit lite dyra, men NU hittade jag en sida som jag gärna rekommenderar till andra likasinnade snålisar som mig   

170:- för väskan och 80:- för plånboken, vilket kap tyckte jag :)))

(förlåt Kezo o Dogge......men kunde ju inte låta bli att få Sky o Ozzy som motiv   )


http://se.foto.com/fun_products_detail.php?id=16&expandable=2


Bra priser även på andra roliga saker, bra presenter kanske. Det är bara att

hoppas att kvaliten är någotsånär ok också. Väskan hade många bra fack också.


Ja vad har hänt mer än att jag väntat på paket då....? Inte mycket mer än att vi har börjat jobba igen efter drygt 8 veckor. Det känns väl rätt ok ändå att komma in i vardagen igen, bortsett från allt tok som kommunen hittar på inom vård o omsorg, med indragningar både på personalsidan och boende för de som är i behov av det. Man kan bara hoppas att det händer nåt under hösten.

Ozzy sköter sig som vanligt   , han är så lugn och snäll.......ha ha ha, nä det är klart att han har lite hyss för sig med.....Nåt som jag tycker är lite tråkigt är ju att han fortfarande inte sover hela nätterna, vissa nätter gör han det, men många nätter är han ut både en och två gånger, bara för att lukta verkar det som............grrrr då man vill sova som mest o bäst. Och han är en riktig tjyv,  ok han har inte lyckats så många gånger, men har försökt. Han snodde en macka på vardagsrumsbordet för Julia en gång, och idag nöp han ett ballerinakex som jag skulle ha till kaffet. Meeen.... jag var med och skrek högt, så han rev förvånat bara ner det på golvet och sprang därifrån....Å jag fick min ballerina .

Försöker göra lite mer skogspromenader utan koppel, det behövs känner jag, med både kurragömma lekar och annan träning, inkallning på signal mm mm.....får lite dåligt samvete och skulle nog behöva göra det ännu mer........

Men nu laddar vi väl till helgen, då vi åker till fjälls, det är ju rip premiär på onsdag, men vi åker på fredag. Och jag hoppas vi får se lite fågel, skulle va så roligt att se hur Ozzy reagerat och funkar då. Och jag hoppas vi får skjuta nån för Sky naturligtvis. Men det är sånt där man aldrig kan veta.

Nu har jag jobbat sen i onsdags och är ledig imorgon, härligt.

Ha en härlig måndagkväll alla  

Ovido - Quiz & Flashcards