ozzysky

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Härdalsyran

Av siv - 22 juli 2010 20:39

Nu händer inte så mycket mer än att det är lite hemvändarvecka

http://lillhardal.se/yran/

 och man träffar människor och pratar och har trevligt på en del olika tillställningar

här i byn. Det är KUL att träffa en massa gamla vänner igen !!!

Hundmässigt så gav jag mig på efilerings saxen och antastade Sky, :-O, jag tänkte att jag kan ju faktiskt träna lite på honom, stackarn.......jodå det gick väl sådär, jag är ganska nöjd med tanke på att det faktiskt var i princip första gången jag klippte (så mycket ;) ) på halsen.......njaaa mer träning tror jag :)

Nu går härdals veckan in i den festligare fasen, så jag säger bara skål, och hoppas folket kommer och roar sig i byn !!


http://lillhardal.se/yran/program.htm

 
 
Tanja

Tanja

23 juli 2010 09:27

Något jag brukar göra är att ta före och efter bilder när jag trimmar hundarna. Inte så lönt på Dogge eftersom jag trimmar honom så ofta men nu på Kezo. Roligt att se skillnaden på en väldigt ovårdad hund till en snygging. Hoppas du har gjort detsamma med Sky. Träning ger färdighet. Han blev säkert snygg. Fast det var han säkert innan så jag ändrar det till snyggare :-)
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

anette och bonnie

23 juli 2010 17:41

Hej, kul med yror.
Har provat klippa lite päls mellan Bonnies tår med halvtaskigt resultat. Den tjejjen vet vad hon vill och inte vill:)killig mellan tårna tror jag. Fick förresten nummerlappen till Svenstavikutställningen idag. Hon startar som nummer 6 i ringen. Alltså borde det vara ganska många gordonvalpar. Jättekul. 17 gordonsettrar är anmälda. Jag börjar känna mig stressad med tanke på att hon fortfarande inte vill stå fint eller springa som jag vill, trots massor av beröm och flera kilo Frolic dom gången hon gör rätt. Mest bara bus och fläng. Men man får ju ta det som det blir med den lilla vilden:).
Kram från Anette och Bonnie

 
Ingen bild

Margret

24 juli 2010 15:10

Hejsan Siv!
Äntligen är vi också ute på internet trots att den stationära datorn har vandrat vidare till nästa liv och den där lilla saken som behöver mobilt bredband näst intill aldrig, eller rättare sagt aldrig fungerar.

Jätteroligt attr få ta del av Ozzys liv här på din blogg!

Angående trimningen - bara fortsätt träna så löser det sig snart. =)

PS! Vi passar samtidigt på att lyckönska Ozzy och Bonnie i Stenstavik!

Kram Margret & Tage

 
Ingen bild

Ozzy

25 juli 2010 21:24

Njaee Tanja, jag har inte tagit några före o efterbilder.....det kan jag göra sen när jag blivit mer van ;)
Och tack vare syrran så blev posten hämtat 0130 natten mot lördag :D då jag såg att nummerlapp o info var på gång :)Vi hade ju varit ut och yrat så vi kom hem då. (är man beroende om man sätter sig och läser bloggar då ;)Det blir spännande i Svenstavik, mycket gordon och andra hundar också att titta på, inte så nervös för ringen, det blir om det blir ändå, (nummer 4 hade vi föresten) är lite mer nervös för det vita på låren.......ja men det blir ju också som det blir.....
Tack Margret o Tage för ert lycka till, kul att ni är in och tittar till oss lite :) Ja det kommer säkert att gå bättre o bättre med trimningen bara man får öva, så stackars Sky kommer att få stå ut med mig och saxen :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siv - 30 mars 2014 10:37

ja man borde ju skämmas :-) Men jag lägger upp lite foton då iaf.                 ...

Av siv - 23 juni 2013 21:53


Fick min fina lykta i helgen som sambons syster gjort, fin eller hur :-) ? Naturligtvis så är det Ozzy som pryder den ;-D ...

Av siv - 22 juni 2013 19:22


Jaha, storhelg igen och då uppdaterar vi väl åtminstonde med en bild då ha ha ha !!!       Glad midsommar från grabbarna ...

Av siv - 7 april 2013 19:35

   En liten sammanfattning av påsken o veckan som varit! Vilket underbart påskväder vi har haft, strålande sol o blå himmel hela helgen och stor del av veckan också, härligt ! Vi har åkt skoter, skidat med hundarna upp mot fjället, letat lit...

Av siv - 1 mars 2013 19:21

Då har vi lite ledighet att se fram emot, härligt, önskar också att vi får ett bra väder, och inte behöver blåsa bort uppe i stugan........ Förhoppningsvis så blir det väl lite skidåkning både med och utan hund, och naturligtvis ska vi leta lite ri...

Ovido - Quiz & Flashcards